Když zákazník (ne)má pravdu (1)

Staré učebnicové pravidlo říká, že “zákazník má vždycky pravdu”.

Podle mě je to ale hloupost.

Souhlasím do té míry, že pokud o zákazníka stojíme, nemá logiku, abychom si jej znepřátelili.

Jako prodejci a obchodníci toho ale víme o našich výrobcích a službách většinou mnohem víc než zákazníci. A často také vidíme, jak se zákazníci řítí do problému tím, co si sami vybrali.

Amatér je nechá nakoupit s vidinou alespoň nějakého zisku. Profesionál je zastaví, diplomaticky upozorní na chybu ve výběru a doporučí vhodnější řešení.

Ano, existují obory, ve kterých se pohybujeme na tenkém ledě (např. přo výběru dámské konfekce). Pokud ale doporučení vyslovíme profesionálně, výsledkem je zákazník, který si uvědomí, že se mu snažíme skutečně pomoct… a začne nám věřit.

Jak v následujících 7 dnech vymluvíte zákazníkovi nákup produktu či služby, která mu k ničemu nebude? 

Úspěšný týden přeje…

Když zákazník (ne)má pravdu (1) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak to urychlit? Pokud to neuděláme, jednorázově sice něco prodáme, ale zákazník se k nám už nevrátí. Chcete-li zastavit celých 68 % vašich zákazníků, kteří nyní uvažují o odchodu ke konkurenci, osvědčený postup najdete na kliknutím sem.


Kategorie

doporučit vhodnější řešení, vybrat zákazníkovi vhodný produkt či službu


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...