fbpx

Kolik dávají na reklamu ostatní? (49)

Minule jsme se říkali, že při rozhodování o reklamní rozpočtu můžeme kopírovat reklamní útratu konkurence.

A v ideálním případě by vzorem měla být konkurence, které je ve své činnosti již mnoho let úspěšná.

Americká agentura Schonfeld & Associates sleduje reklamní útraty firem již 30 let a zde je malý přehled reklamních výdajů (jako podíl tržeb) v několika oborech:

Potraviny 1 – 6 %
Domácí potřeby 1 – 3 %
Fotografické potřeby 1 – 5 %
Auta 1 – 6 %
Alkoholické nápoje 1 – 9 %
Nealkoholické nápoje 1 – 4 %
Rekreace 1 – 7 %
Kosmetika 2 – 55 %
Cukrovinky 4 – 11 %
Chemické výrobky 1 – 4 %
Farmaceutické výrobky 2 – 14 %
Prací a čistící prostředky 3 – 11 %
Cestovní kanceláře 1 – 5 %
Vydavatelé 1 – 4 %
Nábytek 1 – 9 %
Domácí elektronika 1 – 7 %
Zlatnictví 1 – 6 %
Restaurace 1 – 3 %
Maloobchodní prodej 1 – 8 %

Jak v následujících 7 dnech upravíte váš reklamní rozpočet podle toho, kolik je ve vašem oboru běžné?

Úspěšný týden přeje…

Kolik dávají na reklamu ostatní? (49) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co udělat dnes? Skutečnost, že ostatní utrácejí za reklamu více, samozřejmě ještě neznamená, že stejnou částku musíte utratit také. Zvýšení prodeje je totiž možné dosáhnout i chytrými změnami reklamy, kterou dnes již realizujete… a při stejné investici získat mnohem lepší výsledky. Podrobnosti najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje IV