Minule jsme se říkali, že při rozhodování o reklamní rozpočtu můžeme kopírovat reklamní útratu konkurence.
A v ideálním případě by vzorem měla být konkurence, které je ve své činnosti již mnoho let úspěšná.
Americká agentura Schonfeld & Associates sleduje reklamní útraty firem již 30 let a zde je malý přehled reklamních výdajů (jako podíl tržeb) v několika oborech:
Potraviny | 1 – 6 % |
Domácí potřeby | 1 – 3 % |
Fotografické potřeby | 1 – 5 % |
Auta | 1 – 6 % |
Alkoholické nápoje | 1 – 9 % |
Nealkoholické nápoje | 1 – 4 % |
Rekreace | 1 – 7 % |
Kosmetika | 2 – 55 % |
Cukrovinky | 4 – 11 % |
Chemické výrobky | 1 – 4 % |
Farmaceutické výrobky | 2 – 14 % |
Prací a čistící prostředky | 3 – 11 % |
Cestovní kanceláře | 1 – 5 % |
Vydavatelé | 1 – 4 % |
Nábytek | 1 – 9 % |
Domácí elektronika | 1 – 7 % |
Zlatnictví | 1 – 6 % |
Restaurace | 1 – 3 % |
Maloobchodní prodej | 1 – 8 % |
Jak v následujících 7 dnech upravíte váš reklamní rozpočet podle toho, kolik je ve vašem oboru běžné?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co udělat dnes? Skutečnost, že ostatní utrácejí za reklamu více, samozřejmě ještě neznamená, že stejnou částku musíte utratit také. Zvýšení prodeje je totiž možné dosáhnout i chytrými změnami reklamy, kterou dnes již realizujete… a při stejné investici získat mnohem lepší výsledky. Podrobnosti najdete kliknutím sem.