Kolik dávat na reklamu? (48)

Při konzultacích se často setkávám s otázkou, kolik by měl klient utratit za reklamu.

Moje odpověď ale záleží na tom, co přesně od reklamy očekávají.

Při stanovení reklamního rozpočtu si totiž můžeme vybrat z těchto čtyř variant:

    • A. Utratit tolik, kolik si můžeme dovolit – Tento přístup není sice žádnou vědou, ale zejména začínajícím firmám nic jiného nezbývá. A další peníze budou k dispozici, až je vydělají.
    • B. Utratit tolik, kolik dávají ostatní – Tato strategie je vhodná tam, kde panuje ostrá konkurence a konkurence nám agresivně přetahuje zákazníky.
    • C. Utratit za reklamu předem stanovený podíl na tržbách – Tento přístup (např. investovat 7 % z tržeb do reklamy) je vhodný zejména u zaběhnutých firem, jejichž cílem je postavit pomocí reklamy kolem své pozice obranný val.

 

    • D. Utratit tolik, kolik se nám ještě vyplatí – Tento přístup je vhodný zejména pro získávání nových zákazníků. Zjistíme, jaký průměrný roční zisk nám přinese nový zákazník, vynásobíme jej průměrným počtem roků nakupování… a do reklamy pak můžeme investovat třeba i částku, který je vyšší než zisk z jeho prvního nákupu (nebo prvního roku nakupování), ale nižší než zisk, který nám zákazník přinese za celý svůj “nákupní život”.

Jak v následujících 7 dnech upravíte váš reklamní rozpočet podle toho, co chcete reklamou dosáhnout?

Úspěšný týden přeje…

Kolik dávat na reklamu? (48) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co teď? Pokud je cílem reklamy přivést do vaší firmy nové zákazníky, pak řadu osvědčených postupů, kterými dosáhnete téhož, najdete také kliknutím sem.


Kategorie

čeho chceme reklamou dosáhnout, kolik stojí reklama


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...