fbpx

Kolik každý den? (42)

Když klienti říkají, že chtějí zvýšit prodej, logicky se jich ptám, o kolik.

Někteří udávají čísla (o 3 miliony), jiní procenta (o 12 %) a další počet nových zákazníků (20).

Ať už ale stanovují svůj cíl jakkoliv, druhá fáze většinou pokulhává. Když se totiž následně bavíme o tom, kolik práce se proto musí udělat, slýchávám, že “hodně”. A tato nejasná odpověď signalizuje, že tady se zvýšení prodeje jen tak nedosáhne.

Touha zvýšit prodej není totiž proměněna v denní aktivitu… a ta je rozhodující.

Jestliže chci totiž zvýšit prodej o 3 miliony a současná průměrná roční útrata jednoho zákazníka činí 150 000 Kč, pak to znamená, že musím (například) získat 20 nových zákazníků.

Jestliže se ale musím setkat s 30 zájemci, abych získal jednoho zákazníka, k těmto 20 novým zákazníkům se dostanu až po 600 schůzkách.

A pokud chci dosáhnout zvýšení prodeje během jednoho roku, musím se (při 253 pracovních dnech ročně) tedy setkat v průměru s 2,37 zájemci každý den.

Jednou to bude jen jeden člověk, jindy se např. na veletrhu potkám se stovkou lidí, pokud ale vím, že každý den potřebuji mluvit se dvěma až třemi zájemci, stačí mi dodržet tento denní průměr a ono vytoužené zvýšení prodeje se na konci roku “zázrakem” automaticky dostaví.

Jak v následujících 7 dnech určíte denní aktivitu potřebnou pro zvýšení prodeje?

Úspěšný týden přeje…

Kolik každý den? (42) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co udělat dnes? Ke zvýšení prodeje někdy vedou nečekané cesty, které mají ale na konci roku příjemné finanční dopady. Unikátní návod, jak tyto postupy zapojit do práce i ve vaší firmě, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje IV