Pokud vám jde z marketingové hatmatilky občas hlava kolem, následující analogie jednoduše vystihuje, o co nám při prodeji vlastně jde:
Představte si, že jste majitelem přístavu. Máte plné sklady zboží. A jediný způsob, jak je můžete prodat, je čekat, až vás někdo náhodně najde… anebo poslat do světa obchodní lodě, které je nabídnou.
Pokud budou vaše lodě pouze kotvit v přístavu, žádné objednávky nepřivezou a vy nic neprodáte.
V této pozici je bohužel každá firma, která pouze pasivně čeká, až ji zákazníci najdou. Až se k ní vrátí s dalšími objednávkami. Nebo až si uvědomí, že potřebují doplňky k tomu, co si už koupili.
Úspěšní provozovatelé přístavů vysílají své obchodní lodě na moře každý den:
Každý den jim někde vychází inzerát. Každý den se setkávají s novým potenciálním zákazníkem. Každý den telefonují zákazníkům, kteří se měli rozhodnout s nákupem. Každý den posílají zákazníkům nabídku s doplňkovou nabídkou.
Právě tyto aktivity jim totiž zaručují, že budou mít vždy dost objednávek. A právě tyto aktivity udržují jejich úspěch.
Kolik „lodí“ vyšlete na moře v následujících sedmi dnech z vaší firmy?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak si to usnadnit? Pokud se s přípravou nabídek pro vaše zákazníky trápíte a potřebujete, aby je vymyslel a připravil někdo za vás, praktický nástroj, který vám v tom pomůže, najdete ve sbírce „365 dní bez starostí o objednávky“. Více informací najdete kliknutím sem.