fbpx

Kolik máte zákazníků? (15)

Protože jako zákazníci cítíme při nakupování nejistotu, hledáme důkazy o tom, že dodavatelská firma své sliby skutečně splní.

Jedním znakem, podle kterého je posuzujeme, je počet zákazníků, které dotyčná firma již obsloužila. A čím je toto číslo vyšší, tím silnější máme pocit, že se nemůže splést.

Pokud mi totiž nabízíte produkt, který používá “již 16.000 zákazníků”, je to dobrý argument k tomu, aby rozptýlil mé pochyby.

Někdy ale nestačí jen uvést počet zákazníků.

“Za posledních deset let obsloužil náš systém 120 000 000 zákazníků.”

Takové číslo může být sice pravdivé, pokud se ale zákazníci v těchto rozměrech denně nepohybují, je pro ně vlastně nepředstavitelné. Odnesou si sice dojem, že “mají hodně zákazníků”… ale nepřinese jim to ten pocit jistoty.

Když ale velké číslo přeneseme do rozměrů každodenního života, získá větší hodnotu.

Například: Oněch 120 milionů zákazníků za deset let je 12 milionů zákazníků ročně… a při dalším počítání zjistíme, že to dělá 32.877 zákazníků denně. Jednáme-li pak s člověkem, který za den obslouží osobně 15 lidí, představa odbavení 32 tisíc lidí za jediný den je pro něj působivější, než nějaké “virtuální” miliony.

Pokud má vaše firma naopak jen malý počet zákazníků, musíme toto číslo zase představit tak, aby z něj vyplynula naše snaha o osobní péči.

Firma, který realizuje za rok jen 120 zakázek tímto počtem nikoho neoslní… ani neuklidní.

Jiný dojem ale dosáhne, když řekne: “Každý rok se věnujeme jen 120 zákazníkům… a další musíme pro zachování kvality bohužel odmítat.”

Jak v následujících 7 dnech proměníte příliš velký (či malý) počet zákazníků, transakcí, zakázek nebo tržeb v čísla, která na zákazníka zapůsobí důvěryhodně?

Úspěšný týden přeje…

Kolik máte zákazníků? (15) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak to popohnat? Pokud chcete rychle poznat metody, kterými vaše zákazníky přesvědčit k nákupu, sbírku těch nejlepších najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje II