V ideálním světě bychom se věnovali všem zájemcům o naše produkty/služby stejně.
Protože ale mezi zájemci najdeme jak skutečné zákazníky, tak “okopávače pneumatik” a “sběrače informací”, musíme se rychle rozhodnout, komu náš čas věnovat.
Každý den máme totiž k dispozici jen 24 hodin a pravidlo návratnosti investice nám velí strávit nejvíce času s těmi zájemci, u nichž je pravděpodobnost nákupu nejvyšší.
Zde je pět otázek, které vám pomohou takové zákazníky najít:
- Je zákazník v pozici, kdy náš produkt/službu potřebuje?
- Počítá s tím, že jej řešení situace bude stát peníze?
- Uvažuje o nákupu v blízké době?
- Má na nákup dostatečně velký rozpočet?
- Bude se podílet na rozhodování nebo o nákupu sám přímo rozhodne?
Pozor: Tento postup neznamená, že ostatním položíme telefon a neodpovíme ani na pozdrav. Významný zákazník může vyrůst i z drobné objednávky a náš přístup by měl být tedy profesionální vůči všem.
Pokud ale plánujeme svůj den a naším cílem je zvýšení prodeje, přednostní místo by měli získat především zákazníci, u kterých jsme si ověřili, že jsou schopni a připraveni nakoupit.
Jak budete v následujících sedmi dnech hlídat, abyste strávili nejvíce času s perspektivními zákazníky?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak to udělat s menší námahou? Efektivním způsobem, jak “vytřídit” perspektivní zákazníky, je oslovit zájemce emailem nebo poštou. Dobře napsaný prodejní dopis totiž urychluje následné jednání (a zvyšuje zájem)… a podrobnosti o tom, jak takový dopis napsat, najdete kliknutím sem.