Krátkodobý zisk nebo dlouhodobá prosperita? (52)

Když jsem nedávno přednášel právníkům, skoro se báli slovo “prodej” vyslovit:

“Prodejci jsou přece ti, kteří se nás snaží vmanipulovat do nákupů věcí, které nechceme.”

Každý taková individua samozřejmě známe.
Právě tito “prodejci” ale nepochopili, že tím škodí jen sami sobě.

Přenesu-li se totiž přes základní pravidla obyčejné slušnosti a budu počítat pouze čísla, tímto postupem se připravují o peníze:

Při prvním nákupu mohou skutečně některé zákazníky zmanipulovat k nákupu něčeho, co se jim nehodí, co nepotřebují nebo co je pro ně příliš drahé. Jenže… takový zákazník se k dotyčnému už nikdy nevrátí. A ani ho nikomu nedoporučí.

Jak jsem tedy právníkům vysvětlil, dobrý prodejce se zákazníka nejdříve vyptává. Potom přemýšlí. A pak zákazníkovi – s využitím svých odborných znalostí – vysvětluje plusy a mínusy jednotlivých řešení a doporučuje vhodnou variantu právě pro něj.

Skutečný prodejce je tedy zákazníkův poradce při nakupování.

A chceme-li i nadále zvyšovat v našich firmách prodej (a dosáhnout toho, aby se k nám zákazníci vraceli a doporučovali nás ostatním), právě otevřený a bezelstný přístup nám zaručí dlouhodobou prosperitu.

Jak v následujících 7 dnech prověříte postoje vašich prodejců k zákazníkům?

Úspěšný týden přeje…

Krátkodobý zisk nebo dlouhodobá prosperita? (52) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak si to usnadnit? Sbírku nápadů, jak dosáhnout toho, aby se k vám zákazníci vraceli s dalšími objednávkami (a přivedli také své známé) najdete kliknutím sem.


Kategorie

doporučení vhodné varianty, manipulace se zákazníkem, poradce při nakupování, postoj prodejců k zákazníkům


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...