Říkali jste si někdy nevěřícně u nějaké reklamy:
“Jak mohl TOTO někdo schválit a zaplatit?”
Díváte se na televizi a vidíte další nudnou reklamu, která sice stojí 400.000 Kč za jedno odvysílání, ale po pěti sekundách si ani nepamatujete, co nabízela…
Otevřete noviny a vidíte další reklamu, které vévodí název firmy a seznam služeb, které nabízí…
Rozkliknete internet a vidíte další banner, který sice hezky vypadá, ale nedává vám jediný důvod na něj kliknout…
Možná jste při pohledu na tuto reklamu stejně zděšeni, jako já:
Jak mohl něco takového někdo schválit?
Jak to, že to někdo dobrovolně platí?
A jak to, že to nikoho nenapadlo udělat zajímavě a poutavěji?
Kdysi dávno jsem si myslel, že důvodem jsou hlupáci v reklamních agenturách: Když totiž takovou reklamu zadá někdo nezkušený z firmy, je to ještě pochopitelné. Ale když je taková reklama výsledkem práce lidí, kteří tomu mají rozumět?
Za ty roky, co se pohybuji v různých firmách, ale vím, že reklamní agentury za to (většinou) nemůžou.
Důvodem, proč stále oslovujeme zákazníky tou unylou, bezmyšlenkovitou a od druhého nerozeznatelnou reklamou
… jsme bohužel my sami.
My sami jako pracovníci v prodeji a marketingu.
My sami jako šéfové firem, které reklamu zadávají.
A my sami jako vlastníci firem, které reklamu platí.
Sedíme a přemýšlíme sice nad tím, jak zákazníky zaujmout a jak se v jejich očích odlišit, jakmile ale někdo přijde se skutečně neobvyklou, kreativní a převratnou myšlenkou, dostaneme strach.
Když totiž někdo vymyslí, že bychom měli dělat X, podíváme se kolem, a když vidíme, že nikdo z našich konkurentů nic podobného nedělá, roztřesou se nám kolena a vybereme raději jistotu.
Pochválíme tedy kreativce za “zajímavý” nápad. A s pocitem “nemusí pršet, stačí, když kape” šoupneme do těch novin, na web nebo do rádia zase to stejné: “Firma X nabízí…”
Lžeme si přitom ale do vlastní kapsy:
Lidská přirozenost totiž velí, že zaujme hlavně to, co je odlišné od ostatních.
A chceme-li tedy, aby si zákazníci všimli a vybrali právě nás, jiní prostě být musíme.
Jak v následujících 14 dnech proměníte vaši reklamu tak, aby byla jiná, poutavá a zapamatovatelná?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Nemusíte přitom hodiny sedět a lámat si hlavu nad tím, jak to udělat: Rychlý způsob, jak celou odlišnost najít, i když máte pocit, že žádnou nemáte, najdete kliknutím sem….