Kterej *** toto schválil? (8)

Říkali jste si někdy nevěřícně u nějaké reklamy:
“Jak mohl TOTO někdo schválit a zaplatit?”

Díváte se na televizi a vidíte další nudnou reklamu, která sice stojí 400.000 Kč za jedno odvysílání, ale po pěti sekundách si ani nepamatujete, co nabízela…

Otevřete noviny a vidíte další reklamu, které vévodí název firmy a seznam služeb, které nabízí…

Rozkliknete internet a vidíte další banner, který sice hezky vypadá, ale nedává vám jediný důvod na něj kliknout…

Možná jste při pohledu na tuto reklamu stejně zděšeni, jako já:

Jak mohl něco takového někdo schválit?
Jak to, že to někdo dobrovolně platí?
A jak to, že to nikoho nenapadlo udělat zajímavě a poutavěji?

Kdysi dávno jsem si myslel, že důvodem jsou hlupáci v reklamních agenturách: Když totiž takovou reklamu zadá někdo nezkušený z firmy, je to ještě pochopitelné. Ale když je taková reklama výsledkem práce lidí, kteří tomu mají rozumět?

Za ty roky, co se pohybuji v různých firmách, ale vím, že reklamní agentury za to (většinou) nemůžou.

Důvodem, proč stále oslovujeme zákazníky tou unylou, bezmyšlenkovitou a od druhého nerozeznatelnou reklamou

… jsme bohužel my sami.

My sami jako pracovníci v prodeji a marketingu.
My sami jako šéfové firem, které reklamu zadávají.
A my sami jako vlastníci firem, které reklamu platí.

Sedíme a přemýšlíme sice nad tím, jak zákazníky zaujmout a jak se v jejich očích odlišit, jakmile ale někdo přijde se skutečně neobvyklou, kreativní a převratnou myšlenkou, dostaneme strach.

Když totiž někdo vymyslí, že bychom měli dělat X, podíváme se kolem, a když vidíme, že nikdo z našich konkurentů nic podobného nedělá, roztřesou se nám kolena a vybereme raději jistotu.

Pochválíme tedy kreativce za “zajímavý” nápad. A s pocitem “nemusí pršet, stačí, když kape” šoupneme do těch novin, na web nebo do rádia zase to stejné: “Firma X nabízí…”

Lžeme si přitom ale do vlastní kapsy:

Lidská přirozenost totiž velí, že zaujme hlavně to, co je odlišné od ostatních.

A chceme-li tedy, aby si zákazníci všimli a vybrali právě nás, jiní prostě být musíme.

Jak v následujících 14 dnech proměníte vaši reklamu tak, aby byla jiná, poutavá a zapamatovatelná?

Úspěšný týden přeje…

Pavel Řehulka

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Nemusíte přitom hodiny sedět a lámat si hlavu nad tím, jak to udělat: Rychlý způsob, jak celou odlišnost najít, i když máte pocit, že žádnou nemáte, najdete kliknutím sem….


Kategorie

co je odlišné od ostatních, zapamatovatelná reklama


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...