Kterým zákazníkům pomáhat? (32)

Jednou ze strategií, jak získat zákazníky na svou stranu, je poradit jim s řešením jejich problémů… aniž bychom za to nejdříve vyžadovali nějakou odměnu.

Ukážeme jim, co umíme… a doufáme, že si tím získáme jejich důvěru a oni tak u nás začnou nakupovat.

Má ale smysl vycházet takto vstříc úplně každému? Musíme skutečně sednout do auta a vyrazit 50 km za každým potenciálním zákazníkem, který zavolá? A musíme se věnovat dvě hodiny každému, kdo se přijde zeptat na položku za 2 Kč?

Pokud bychom to dělali a bezplatně radili naprosto každému, na konci měsíce bychom měli spoustu realizovaných jednání… ale mnohem méně placené práce.

A to naším cílem není.

Při rozhodování o tom, komu a kdy budeme tedy nezištně pomáhat, je tedy opět rozhodující náš obrázek ideálního zákazníka.

Pokud máme jasno v tom, kdo je náš ideální zákazník (jak vypadá, co potřebuje, jaký má rozpočet, kde bydlí), můžeme během jednání položit několik chytrých otázek… a zákazníka zatřídit:

  • Zákazník kategorie A dokonale odpovídá naší cílové skupině a těmto lidem se tedy věnujeme přednostně a nejdéle. Těmto zákazníkům pomáháme v úvodu bezplatně a na naše náklady proto, že v nich chceme vyvolat návyk na naši odbornost a servis.
  • Zákazník kategorie B splňuje jen některé znaky a věnujeme mu tedy standardní úsilí a čas. Informace a poradenství poskytujeme zdarma v naší provozovně.
  • Zákazník kategorie C nemá s tím, koho chceme pro naši firmu získat, nic společného a pro více informací jej např. odkazujeme na naše webové stránky, kde rovněž zveřejňujeme zajímavé informace, ale jejich poskytnutí už nás nestojí ani čas, ani peníze.

Jak v následujících 7 dnech odhalíte ostatním ve vaší firmě, komu přednostně pomáhat? 

Úspěšný týden přeje…

Kterým zákazníkům pomáhat? (32) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak to popohnat? Chcete-li navíc, aby do vaší firmy začali proudit zákazníci, kteří jsou pro vaši firmu nejziskovější, sbírku ověřených postupů najdete kliknutím sem.


Kategorie

jak zatřídit ideálního zákazníka, komu přednostně pomáhat


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...