fbpx

Kterým zákazníkům pomáhat? (32)

Jednou ze strategií, jak získat zákazníky na svou stranu, je poradit jim s řešením jejich problémů… aniž bychom za to nejdříve vyžadovali nějakou odměnu.

Ukážeme jim, co umíme… a doufáme, že si tím získáme jejich důvěru a oni tak u nás začnou nakupovat.

Má ale smysl vycházet takto vstříc úplně každému? Musíme skutečně sednout do auta a vyrazit 50 km za každým potenciálním zákazníkem, který zavolá? A musíme se věnovat dvě hodiny každému, kdo se přijde zeptat na položku za 2 Kč?

Pokud bychom to dělali a bezplatně radili naprosto každému, na konci měsíce bychom měli spoustu realizovaných jednání… ale mnohem méně placené práce.

A to naším cílem není.

Při rozhodování o tom, komu a kdy budeme tedy nezištně pomáhat, je tedy opět rozhodující náš obrázek ideálního zákazníka.

Pokud máme jasno v tom, kdo je náš ideální zákazník (jak vypadá, co potřebuje, jaký má rozpočet, kde bydlí), můžeme během jednání položit několik chytrých otázek… a zákazníka zatřídit:

  • Zákazník kategorie A dokonale odpovídá naší cílové skupině a těmto lidem se tedy věnujeme přednostně a nejdéle. Těmto zákazníkům pomáháme v úvodu bezplatně a na naše náklady proto, že v nich chceme vyvolat návyk na naši odbornost a servis.
  • Zákazník kategorie B splňuje jen některé znaky a věnujeme mu tedy standardní úsilí a čas. Informace a poradenství poskytujeme zdarma v naší provozovně.
  • Zákazník kategorie C nemá s tím, koho chceme pro naši firmu získat, nic společného a pro více informací jej např. odkazujeme na naše webové stránky, kde rovněž zveřejňujeme zajímavé informace, ale jejich poskytnutí už nás nestojí ani čas, ani peníze.

Jak v následujících 7 dnech odhalíte ostatním ve vaší firmě, komu přednostně pomáhat? 

Úspěšný týden přeje…

Kterým zákazníkům pomáhat? (32) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak to popohnat? Chcete-li navíc, aby do vaší firmy začali proudit zákazníci, kteří jsou pro vaši firmu nejziskovější, sbírku ověřených postupů najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje V