fbpx

Máte zákazníky ve škatulce? (3)

Pokud prodáváte více produktů, zákazník si může často vybrat mezi několika stupni kvality:

1. Levný, ale málo kvalitní.
2. Standardní, kvalitativně běžný.
3. Drahý, ale s nejvyšší kvalitou.

Jakmile prodejci vidí, že zákazník vybírá levný model, často se mu snaží prodat dražší variantu. (A jak jsme si říkali naposledy, pokud si chceme zákazníka udržet, někdy mu musíme zabránit v tom, aby si koupil nejlevnější řešení, které mu ale k ničemu nebude.)

Ano, když zákazník dražší variantu odmítne, nemá smysl na něj dál tlačit.

Stejně tak by ale bylo chybou zařadit zákazníka do škatulky “nakupuje jen levné věci” a už nikdy se před ním o službách a produktech vyšší kvality nezmínit.

Zákazníci, jejich zájmy, životní situace a rovněž příjmy se totiž vyvíjejí… a právě proto je vhodné čas od času připomenout, že kromě základní úrovně existují i vyšší. A nabídnout zákazníkovi, aby ji vyzkoušel a srovnal.

Jak v následujících 7 dnech připomenete “kvalitnější” variantu těm, kteří u vás nakupují levně? 

Úspěšný týden přeje…

Máte zákazníky ve škatulce? (3) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co teď? Chcete-li nenásilně přivést zákazníky k tomu, aby u vás utratili více při každé transakci, sbírku postupů, které vám v tom pomohou, najdete zde.

Tipy pro zvýšení prodeje VII