fbpx

Na černou listinu (46)

Někteří “zákazníci” mají pocit, že si mohou dovolit cokoliv:

Neplní svou část dohody, ale přesto vyžadují 100% péči od nás.
Jsou sprostí na naše pracovníky.
Zneužívají naší péče.
Podvádějí.
Kradou.

Co s nimi?

Pokud vidíme, že někdo hrubě uráží naše pracovníky nebo zneužívá naší péče, musíme se rozhodnout, zda takové chování chceme tolerovat… a pokud ne, jméno dotyčného patří na naši interní “černou listinu”, blacklist.

Dotyčnému přestáváme posílat nabídky našeho zboží. K jeho telefonnímu číslu a emailové adrese si napíšeme poznámku “nenabízet”. A pokud od něj objednávka dorazí, oficiální odpověď zní, že nemáme správnou velikost, nemáme požadované zboží skladem, stávající kusy si již rezervoval jiný zákazník a dodací lhůta dalších činí řadu měsíců.

Přicházíme tím o tržby? Ne.

Pokud totiž dotyčný vyvolá při každé transakci takové peklo, že pak musíme hodiny uklidňovat příslušné pracovníky, vysílat další zaměstnance na řešení jasně neoprávněné reklamace nebo zjistíme, co všechno se nám během návštěvy dotyčného ztratilo.

… celé toto úsilí nás stojí mnohem víc, než kolik by činila tržba za prodaný kus zboží.

Zařazením problematických zákazníků na blacklist tedy nepřicházíme o zisk, ale naopak bráníme vzniku ztráty, kterou by nám objednávka dotyčného přinesla.

Které zákazníky zařadíte v následujících 7 dnech na váš blacklist? 

Úspěšný týden přeje…

Na černou listinu (46) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co udělat dnes? Ostatní zákazníky chceme ale naopak přivést k dalším nákupům, a pokud navíc chcete, aby vám spokojení zákazníci přiváděli i své přátele, sbírku nápadů, jak toho dosáhnout, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje VII