Nákup = Logika + Emoce (18)

Miliony nákupů po celém světě každý den potvrzují následující pravidlo:

Rozhodujeme se na základě emocí a logickými argumenty pak své rozhodnutí zdůvodníme.

Důkaz?

V opačném případě by přestala existovat podstatná část kosmetického průmyslu, z trhu by zmizely dámské kabelky za 20 000 Kč či více a při výběru nových zaměstnanců bychom nikdy nevyřadili uchazeče jen proto, že je „divný“.

Pokud tedy zákazníkům nabízíme naše produkty, ke každému logickému argumentu musíme vždy přidat ještě onen emotivní dodatek:

Budu-li tedy prodávat auto s velkým výkonem, doplním popis toho, jak legračně zní velká auta s malým motorem.

Budu-li prodávat zahradní sekačku, zmíním souseda, kterému se už několik let ztrapňuje tím, jak musí stále nahazovat svou starou sekačku, která mu během sekání každých 10 minut vypadne.

A když budu propagovat investice, nezůstanu jen u sdělení, že výnos činí 8 %, ale doplním to argumentem, že to vlastně znamená probudit se každý den s vědomím, že na stole už čeká tisícikoruna.

Jak v následujících 7 dnech přiřadíte ke každému logickému prodejnímu argumentu i ten emotivní? 

Úspěšný týden přeje…

Nákup = Logika + Emoce (18) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co teď? Emoce jsou i způsob, jak získat od zákazníka objednávku, když má v rukou levnější nabídku konkurence. Praktický návod pro tuto situaci najdete kliknutím sem.


Kategorie

jak zdůvodnit rozhodnutí, logický argument, přiřadit emoce


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...