fbpx

Nejsou lidi? (37)

Při konzultacích často slýchávám povzdech na tím, že:

“Nejsou lidi.”

Když ale s majitelem firmy pátráme po tom, koho by chtěl do své firmy získat, vychází najevo, že ideální osoba:

 

  • dokáže samostatně přemýšlet
  • nepotřebuje každodenní vedení
  • umí se vcítit do pozice zákazníků
  • dokáže přesvědčivě vysvětlit výhody naší nabídky
  • nepožaduje stále více peněz
  • neutíká se zákazníky ke konkurenci
  • nezakládá svou vlastní firmu ve stejném oboru

… a tento seznam pokračuje desítkami dalších položek.

Když pak ale seznam požadavků probíráme, upozorňuji majitele na fakt, že většina jeho požadavků nesouvisí se vzděláním nebo odborností dotyčného, ale spíše s jeho osobnostní charakteristikou. A logicky se také ptám, podle čeho pracovníky vybírali.

Protože většinou slyším, že rozhodujícím faktorem bylo vzdělání, praxe, známosti apod., sami majitelé uznávají, že by měli výběrové řízení upravit.

Iniciativě, pracovitosti, samostatnosti, zodpovědnosti a dalším požadovaným vlastnostem se totiž nelze v žádné škole naučit. A při výběru kandidátů je proto vhodnější méně spoléhat na předkládané diplomy a větší váhu přičítat tomu, jak se projevuje jejich osobnost.

Potřebné znalosti si totiž může dotyčný vždy doplnit, jeho charakterové rysy se ale nezmění.

Jak v následujících 7 dnech prověříte postup, kterým vybíráte do své firmy nové pracovníky?

Úspěšný týden přeje…

Nejsou lidi? (37) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak to urychlit? Pokud už máte ve firmě pracovníky, kteří mají vhodný pracovní přístup, ale nevědí, jak např. přesvědčit k nákupu zákazníka, který před nimi mává nabídkou levnější konkurence, nástroj pro jejich “rychloškolení” najdete kliknutím sem.

 

Tipy pro zvýšení prodeje IV