fbpx

Obrana na internetu? (37)

Minule jsme si říkali, jak můžeme automaticky sledovat, co se o naší firmě na internetu píše.

Jak ale postupovat, když v nějaké diskusi najdeme zcela nepravdivý a poškozující příspěvek?

Don Quijote de la Mancha by se do takového boje sice pustil i přes námitky Sancho Panzy, že to bude boj s větrnými mlýny… několik variant ale skutečně máme:

1. Pokud je “stížnost” na naši firmu pravdivá, nezbývá než připojit k diskusnímu příspěvku naši reakci a uvést důvody a vysvětlení. Chyby se stávají ve všech firmách a pokud v reakci nebudeme útočit na zákazníka, ale spíše ukážeme, jak jsme zabránili, aby se něco podobného nezopakovalo, ukazujeme svou lepší stránku. Potenciální zákazník totiž uvidí, že před problémy neutíkáme a aktivně je řešíme.

2. Pokud je příspěvek zcela nepravdivý nebo hrubě poškozuje naše jméno, můžeme se emailem obrátit na provozovatele stránek, aby předmětný příspěvek smazal. (Provozovatele stránky zjistíme přes registr doménových držitelů na http://www.nic.cz)

3. Pokud nebude provozovatel reagovat, můžeme mu zaslat oficiální výzvu (např. doporučeným dopisem) se sdělením, že předmětný příspěvek porušuje zákon.

Provozovatel stránky sice nemusí diskuse na svých stránkách číst slovo od slova, jakmile jej ale upozorníme na fakt, že některý z příspěvků je protiprávní (např. tím, že porušuje předpisy o nekalé soutěži), provozovatel je od tohoto okamžiku za takový příspěvek odpovědný.

Zákon o některých službách informační společnosti totiž v § 6 říká:

“Poskytovatel služby, jež spočívá v ukládání informací poskytnutých uživatelem, odpovídá za obsah informací uložených na žádost uživatele, jen a) mohl-li vzhledem k předmětu své činnosti a okolnostem a povaze případu vědět, že obsah ukládaných informací nebo jednání uživatele jsou protiprávní, nebo b) dozvěděl-li se prokazatelně o protiprávní povaze obsahu ukládaných informací nebo o protiprávním jednání uživatele a neprodleně neučinil veškeré kroky, které lze po něm požadovat, k odstranění nebo znepřístupnění takovýchto informací.” 

Je-li tedy příspěvek protiprávní nebo nám způsobuje škodu (k obraně naší firmy je totiž možné využít také obecnou zásadu nepůsobit škodu dle § 415 občanského zákoníku), upozorněním provozovatele na jeho odpovědnost někdy odstranění nepravdivého příspěvku skutečně dosáhneme.

Jak ochráníte vaši firmu před nepravdivými nebo poškozujícími texty na internetu? 

Úspěšný týden přeje…

Obrana na internetu? (37) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak na to? S nespokojenými zákazníky ale nemusíme vůbec bojovat. Pokud totiž zavedeme do praxe několik jednoduchých pravidel, zabráníme tím vzniku podobných případů již v zárodku. Podrobnosti najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje III