Odradit ty, které nechceme? (37)

Jestliže jsme si minule říkali, že naše prezentace a reklama má být připravená tak, aby oslovila a přivedla právě ty, které chceme přivést

… současně to vlastně znamená, že musí aktivně odradit ty, které nechceme.

Cože?

Vím, že to zní divně:

Máme se tu bavit o zvyšování prodeje a já říkám, že budeme zákazníky od nákupu odrazovat.

Kdo už ale prodává, podniká a poskytuje služby delší dobu, ví, že v praxi se to vyplatí:

S některými zákazníky je radost pracovat: Nehledí na korunu a je s nimi rozumná domluva.

Někteří jsou ale agresívní, neurvalí, nesoudí a stále přitom tlačí na větší slevy a další výhody pro sebe. Stačí jakékoliv naše zaškobrtnutí a už je oheň na střeše a v poště výzva k zaplacení penále či dodatečným službám na naše náklady.

(Zkušenost ukazuje, že kdo je problémový na začátku, ten bude problémový i v průběhu a po realizaci.)

S takovými zákazníky je pak víc práce, než užitku… a pokud umíme získat ty lepší, můžeme si dovolit tyto problémové odradit.

Třeba tím, že rovnou zveřejníme cenu. Třeba tím, že svou práci předvedeme na typově takovém příkladu realizace, která je opakem toho, co požadují ti problematičtí. Nebo třeba tím, že do nabídky rovnou napíšeme “tento produkt není vhodný pro …” a vysvětlíme, proč lidé s těmito požadavky naši kvalitu neocení a jemně je tak rovnou odešleme své konkurenci.

Ať se s nimi trápí oni…

Co uděláte v následujícím týdnu proto, abyste aktivně odradili ty zákazníky, se kterými jsou největší problémy?

Úspěšný týden přeje…

Odradit ty, které nechceme? (37) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Můžete si to přitom zjednodušit… Zvýšit ziskovou marži? Přivést nové zákazníky? Zvýšit průměrnou hodnotu objednávky? Přivést více lidé na váš web a pak k nákupu? Nástroje, které to pro vás zařídí, najdete kliknutím sem.


Kategorie

jakou zvolit taktiku, kdy odradit zákazníky


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...