fbpx

Osobní příklad? (41)

“Proč já bych se měl dřít, když oni si jen jezdí po dovolených?”

Tento názor pronesl pod podmínkou anonymity pracovník jedné firmy, kterou jsem nedávno navštívil… a nebyl ojedinělý.

Jeho nadřízení (manželé) totiž trávili podstatnou část roku na cestách po celém světě. A když se už do své firmy vrátili, trávili čas tím, že ostatním popisovali, kde všude byli… a kolik je to stálo.

Ať se nám to ale líbí či nikoliv, jsme-li v pozici nadřízeného, naše chování významně ovlivňuje chování našich pracovníků.

Tam, kde šéfové standardně pracují, chovají se hospodárně a vyjadřují svým pracovníkům za odvedenou práci uznání, tam se většinou setkáváme s fungujícím, spolehlivým a pracovitým kolektivem.

Pokud ale šéfové ukazují svou nadřazenost, vychloubají se svým majetkem a považují firmu jen za zdroj peněz, právě v těchto firmách často narážíme na rozkrádání, soukromé kšeftíky a nízkou produktivitu.

Znamená to, že všichni majitelé musí chodit do práce na šest ráno a odcházet po desáté večer?
Nebo svůj majetek schovávat?
Ne.

Pokud jsme ale šéfem, tj. aktivním účastníkem firemního dění, musíme počítat s tím, že naše chování bude zrcadleno našimi pracovníky.

A chceme-li tedy dosáhnout toho, aby se pracovníci chovali zodpovědně, hospodárně a aktivně, musíme jít v tomto ohledu sami příkladem… nebo na své místo dosadit výkonného ředitele, který takovým příkladem bude.

Jak v následujících 7 dnech zkontrolujete, jakým příkladem je váš pracovní přístup pro vaše pracovníky?

Úspěšný týden přeje…

Osobní příklad? (41) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak nejrychleji? Mnoho šéfů např. naléhá na své pracovníky, aby znovu oslovili stávající zákazníky a nabídli jim “něco dalšího”. Sami ale neumí poradit, co konkrétně nabídnout a jak… přitom podrobný návod je připraven zde.

Tipy pro zvýšení prodeje IV