“Proč já bych se měl dřít, když oni si jen jezdí po dovolených?”
Tento názor pronesl pod podmínkou anonymity pracovník jedné firmy, kterou jsem nedávno navštívil… a nebyl ojedinělý.
Jeho nadřízení (manželé) totiž trávili podstatnou část roku na cestách po celém světě. A když se už do své firmy vrátili, trávili čas tím, že ostatním popisovali, kde všude byli… a kolik je to stálo.
Ať se nám to ale líbí či nikoliv, jsme-li v pozici nadřízeného, naše chování významně ovlivňuje chování našich pracovníků.
Tam, kde šéfové standardně pracují, chovají se hospodárně a vyjadřují svým pracovníkům za odvedenou práci uznání, tam se většinou setkáváme s fungujícím, spolehlivým a pracovitým kolektivem.
Pokud ale šéfové ukazují svou nadřazenost, vychloubají se svým majetkem a považují firmu jen za zdroj peněz, právě v těchto firmách často narážíme na rozkrádání, soukromé kšeftíky a nízkou produktivitu.
Znamená to, že všichni majitelé musí chodit do práce na šest ráno a odcházet po desáté večer?
Nebo svůj majetek schovávat?
Ne.
Pokud jsme ale šéfem, tj. aktivním účastníkem firemního dění, musíme počítat s tím, že naše chování bude zrcadleno našimi pracovníky.
A chceme-li tedy dosáhnout toho, aby se pracovníci chovali zodpovědně, hospodárně a aktivně, musíme jít v tomto ohledu sami příkladem… nebo na své místo dosadit výkonného ředitele, který takovým příkladem bude.
Jak v následujících 7 dnech zkontrolujete, jakým příkladem je váš pracovní přístup pro vaše pracovníky?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak nejrychleji? Mnoho šéfů např. naléhá na své pracovníky, aby znovu oslovili stávající zákazníky a nabídli jim “něco dalšího”. Sami ale neumí poradit, co konkrétně nabídnout a jak… přitom podrobný návod je připraven zde.