Plýtváte časem vašich prodejců? (19)

Následujícím doporučením sice potěším prodejce, ale současně rozzlobím jejich nadřízené:

Pokud totiž posíláte prodejce shánět nové zákazníky, plýtváte jejich časem.

Dobří prodejci jsou něco jako chirurgové:
K operaci je zveme až v tom momentě, kdy je pacient i operační sál již připraven.
A závěrečné šití za ně dokončuje asistující medik.

Protože za hodinu práce dobrých prodejců platíme někdy i tisíce korun, musíme je využívat jen k tomu, v čem jsou dobří: K osobnímu jednání se zákazníky, kteří uvažují o nákupu.

Prodejci by tedy měli prodávat, ne hledat zákazníky.

Vyhledání potenciálních zákazníků je úkolem marketingového systému (tj. např. reklamy, prezentací, internetových stránek, direct mailu, PR apod.). Právě cílem marketingu je totiž dosáhnout toho, aby se potenciální zákazník pomyslně přihlásil a dal najevo: “Ano, chci vědět více”.

Jak zde totiž už zaznělo dříve:

  • Marketing je to, co vede zákazníka ke zvednutí sluchátka, projevení zájmu či návštěvě naší firmy.
  • Prodej je pak to, co se zákazníkem děláme, jakmile s ním poté jednáme osobně.

Jak v následujících 7 dnech změníte prodejní a marketingové postupy ve vaší firmě?

Úspěšný týden přeje…

Plýtváte časem vašich prodejců? (19) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Nechcete čekat? Pokud chcete podobný sytém zavést i ve vaší firmě, jednoho účinného pomocníka najdete kliknutím sem.


Kategorie

jak projevit zájem u zákazníka, prodejní a marketingové postupy


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...