fbpx

Pomoc hledej na konci své vlastní… firmy (32)

Známé rčení říká, že pomoc máme hledat na konci své vlastní ruky.

Jak mi ale nedávno napsal jeden ze čtenářů, v každodenním běhu často zapomínáme na to, že nápady na zlepšení najdeme i uvnitř své firmy:

“Setkávám se často s tím, že firma která začne mít problémy, hledá pomoc všude jinde, jen ne doma. Namísto využití vlastních lidí a využití jejich pomoci začne vedení často kopat příkopy a vymýšlí opatření, které stejně moc nevyřeší. Hodně firem v potížích začne “šetřit”, namísto toho, aby hledala způsob, jak prodat více své práce. Někdy vedení navrhuje změny, které nejsou realizovatelné, jindy z důvodu “provozní slepoty” nevidí jasné příležitosti. Přitom by se stačilo zeptat svých vlastních zaměstnanců, jak by se to či ono dalo dělat “jinak”. A hlavně by se nesměli uzavírat před jakoukoliv inspirací.”

Když se nad touto stížností zamyslíme, většina musí uznat, že má pravdu.

Vedení firem má někdy skutečně strach z toho, že když si vyžádají připomínky, uslyší jen kritiku. Ale proces zdokonalování je vlastně vždy hledáním nedostatků… a navrhováním nápravy.

Dotaz adresovaný vlastním zaměstnancům nás přitom nebude nic stát. A pokud by reakce přinesly kromě kritiky i několik použitelných nápadů, výsledkem celé akce bude nejen samotné zlepšení, ale také dobrý pocit pracovníků z toho, že byli konečně vyslyšeni.

Jak v následujících sedmi dnech od vašich pracovníků zjistíte, co by se dalo ve vaší firmě zlepšit?

Úspěšný týden přeje…

Pomoc hledej na konci své vlastní... firmy (32) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co udělat dnes? Jestliže vedení má občas strach z kritiky, mnoho prodejců zažívá na druhé straně strach z odmítnutí. Jejich předvojem ale přitom může být dobře napsaný prodejní dopis… a když pak zákazníkovi zatelefonují, aby si s ním sjednali schůzku, nebudou už otravným prodejcem, ale vítaným hostem. Podrobnosti o tom, jak takový dopis napsat, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje III