Manželka měla narozeniny a já stál v květinářství, abych jí koupil kytku.
Možná máte při výběru a vázání květin lepší představivost, ale mě to moc nejde. A po špatných zkušenostech, kdy mi květinářka uvázala spíš koště, než kytici, raději vybírám z těch předvázaných.
Tentokrát měly ale všechny předvázané kytice vyprodané a já tedy bezradně koukal, co vybrat.
“Tak co to bude, pane?” ujala se mě slečna květinářka.
“Potřeboval bych kytku pro manželku, barevně žlutooranžovou, spíš z gerber, takovou veselou, mladistvou, spíš do kulata než na výšku…”, zadávám své přání zatím sebejistě.
“A chcete tam ruskus? Nebo tam dáme santinu? A tady kolem, chcete tam tyto listy?”, začala mi slečna klást další a další otázky.
Sebejistota tatam, rozpačitě se dívám na rostliny, které mi ukazuje, a bezradně říkám: “No na mě se nedívejte, já ten návrh právě potřebuju slyšet od vás…”
Slečna se urazila, tak jsem se to snažil zachránit: “Kdybyste tady měla nějaké fotky nebo katalog toho, co jste už vázali, tak bych si nějaký vzor vybral…”.
Kytku nakonec uvázala hezkou (byť u toho celou dobu zarytě mlčela), já ji pochválil, že se to nakonec povedlo… a celá příhoda byla nakonec i inspirací pro zvyšování prodeje:
Jak totiž v následujících 7 dnech usnadníte pomocí fotografií, obrázků, videí či kreseb vašim zákazníkům výběr produktů nebo zadávání prací, které si u vás mohou objednat… ale sami vlastně nevědí, co chtějí?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak to urychlit? Tento postup navíc pomůže i k tomu, aby u vás zákazníci při každé transakci utratili více a sbírku chytrých postupů, které zvýší průměrnou hodnotu všech objednávek, najdete kliknutím sem.