Pokud jste na tom stejně jako já, tak sice pilně pracujete a děláte vše, co je potřeba
… ale některé důležité (ale nepříjemné) prodejní úkoly odsouváte, odkládáte a doufáte, že samy zmizí.
Někdo odkládá úklid v zákaznické databázi.
Jiný nesnáší psaní reakcí na reklamace a stížnosti.
Někomu vadí výpočty nutné k přípravě nabídek.
A další prokrastinuje, když má telefonovat úplně neznámým lidem.
Takový telefonát zákazníkovi, ze kterého jsme nervózní, tak odsunujeme na další den. Pak na další. A protože sami sebe přesvědčujeme, že právě není vhodná doba, protože asi zrovna přišel do práce / asi zrovna pije kafe / asi je na poradě / asi šel na oběd / asi je unavený po obědě / asi už šel domů…. nikdy s ním nemluvíme.
Mě osobně pomáhá, když nemám čas na přemýšlení o tom, jak složitý/náročný/trapný/nepříjemný onen úkol/člověk/situace bude.
A spíš jej udělám, když jej musím udělat hned a nemůžu jej nechat “na potom”.
Osobně tak zastávám “pravidlo jednoho dotyku”: Pokud můžu danou věc udělat/odstranit/uklidit/zrealizovat/vyřešit hned, tak ji také hned udělám.
Částečně je to vrozená pořádkumilovnost, ale přiznávám: Z velké části je to hlavně strach z toho, že když to odložím, pak to bude “bolet” ještě víc.
Které důležité prodejní úkoly odkládáte “na potom” u vás?
A jak můžete zavést “pravidlo jednoho dotyku” v tomto týdnu i do vaší prodejní práce?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Řada lidí má třeba hrůzu z toho, že by měla sednout k prázdné obrazovce a napsat zákazníkům nabídkový email, dopis nebo sestavit plnohodnotnou nabídku. Vědí totiž, že nestačí napsat “dnes vám nabízíme”. Chápou, že musí zaujmout a přesvědčit. Mají obavy, že nedají dohromady nic kloudného. Ale sami přitom psát nic nemusí: Pokud se s přípravou nabídek pro vaše zákazníky sami trápíte, už nemusíte. Sbírku nabídek, které fungují stejně dobře, jako váš nejlepší obchodní zástupce, najdete zde.