Pravidlo jednoho dotyku? (3)

Pokud jste na tom stejně jako já, tak sice pilně pracujete a děláte vše, co je potřeba

… ale některé důležité (ale nepříjemné) prodejní úkoly odsouváte, odkládáte a doufáte, že samy zmizí.

Někdo odkládá úklid v zákaznické databázi.
Jiný nesnáší psaní reakcí na reklamace a stížnosti.
Někomu vadí výpočty nutné k přípravě nabídek.
A další prokrastinuje, když má telefonovat úplně neznámým lidem.

Takový telefonát zákazníkovi, ze kterého jsme nervózní, tak odsunujeme na další den. Pak na další. A protože sami sebe přesvědčujeme, že právě není vhodná doba, protože asi zrovna přišel do práce / asi zrovna pije kafe / asi je na poradě / asi šel na oběd / asi je unavený po obědě / asi už šel domů…. nikdy s ním nemluvíme.

Mě osobně pomáhá, když nemám čas na přemýšlení o tom, jak složitý/náročný/trapný/nepříjemný onen úkol/člověk/situace bude.

A spíš jej udělám, když jej musím udělat hned a nemůžu jej nechat „na potom“.

Osobně tak zastávám „pravidlo jednoho dotyku“: Pokud můžu danou věc udělat/odstranit/uklidit/zrealizovat/vyřešit hned, tak ji také hned udělám.

Částečně je to vrozená pořádkumilovnost, ale přiznávám: Z velké části je to hlavně strach z toho, že když to odložím, pak to bude „bolet“ ještě víc.

Které důležité prodejní úkoly odkládáte „na potom“ u vás?

A jak můžete zavést „pravidlo jednoho dotyku“ v tomto týdnu i do vaší prodejní práce?

Úspěšný týden přeje…

Pravidlo jednoho dotyku? (3) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Řada lidí má třeba hrůzu z toho, že by měla sednout k prázdné obrazovce a napsat zákazníkům nabídkový email, dopis nebo sestavit plnohodnotnou nabídku. Vědí totiž, že nestačí napsat „dnes vám nabízíme“. Chápou, že musí zaujmout a přesvědčit. Mají obavy, že nedají dohromady nic kloudného. Ale sami přitom psát nic nemusí: Pokud se s přípravou nabídek pro vaše zákazníky sami trápíte, už nemusíte. Sbírku nabídek, které fungují stejně dobře, jako váš nejlepší obchodní zástupce, najdete zde.


Kategorie

jak to vyřešit hned, neodkládat důležité prodejní ukoly


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...