fbpx

Přinese dárkový poukaz zisk? (6)

Jeden z klientů se mě nedávno ptal, jestli má jeho firma nabídnout zákazníkům dárkové poukazy.

Sám totiž nedávno koupil své manželce poukaz do parfumerie. A napadlo ho, že by podobně mohl prodávat i služby jeho firmy.

Ano, dárkové poukazy jsou chytrým způsobem, jak zvýšit prodej.

Připravíte je a nabídnete v hodnotách několika set nebo několika tisíc korun.

A zákazník, který chce věnovat něco z vaší nabídky, jej předá příjemci s tím, “ať si sám něco vybere”.

Dárkové poukázky tedy v podstatě rozšiřují váš sortiment o položku “cokoliv z naší nabídky v této hodnotě”. A tyto vouchery by měl do své nabídky každý, jehož zboží a služby se dají pořídit za několik set nebo několik tisíc korun.

Má ale smysl, aby dárkové poukazy nabízeli všichni? Ne.

Dárkový voucher funguje hlavně tam, kde dárce riskuje, že vybere špatně.

Když totiž dárce ví, o co se příjemce zajímá (jaký má koníček, co jej baví), rád by mu něco pořídil… ale neví co. A i když mu odborně poradíme, stále tam zůstane nejistota, zda dotyčnému nekoupí něco, co už má (nebo nechce).

Úkolem voucheru je tedy říct “dávám ti něco, o čem vím, že tě potěší… ale protože si netroufám vybrat to správné, vyber si prosím sám”.

Pokud ale očekáváte od dárkových poukázek prodejní tsunami, nezapomeňte, že fungují hlavně tam, kde fungují jako zprostředkovatel radosti mezi v oboru neznalým a rozpačitým dárcem a naopak v oboru zkušeným příjemcem.

Pokud tento účel vaše poukázka nesplní, nečekejte od ní žádné zázraky.

Jak v následujících 7 dnech prověříte, jak by zákazníci reagovali na nabídku dárkových poukazů?

Úspěšný týden přeje…

Přinese dárkový poukaz zisk? (6) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Pokud nabízíte vaše zboží a služby v různých “akcích” a chcete, aby na ně konečně reagovalo tolik zákazníků, že se vám skutečně vyplatí (a zvýší se dokonce i celkový zisk), podrobný návod najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje VIII