Usmáli se na sebe a podali si ruce… dva mladí muži, kteří právě dostudovali stejnou školu, se ten den loučili.
Měli toho hodně společného: Oba byli ve škole stejně úspěšní, oba chtěli začít s podnikáním, oba byli mezi ostatními oblíbeni a – jak to u čerstvých absolventů bývá – oba měli ctižádostivé plány do budoucna.
Nedávno, po deseti letech, se viděli na setkání bývalých spolužáků.
Mají toho stále mnoho společného: Oba jsou ženatí. Oba mají dvě děti. Oba založili vlastní firmu. A oba dokonce podnikají ve stejném oboru.
Jeden rozdíl ale mezi nimi je… a to zásadní:
Zatímco jeden vede malou firmu se třemi zaměstnanci, druhý vlastní ve stejném oboru největší společnost v České republice.
Co se v jejich životě stalo, že oba dělají totéž… ale mají jiné výsledky?
Přemýšleli jste také někdy nad tím, jak je možné, že lidé se stejnou kvalifikací a se stejnými předpoklady dosahují tak diametrálně odlišných výsledků?
Ve své práci s různými typy firem vidím, že důvodem úspěchu není přirozená inteligence, talent nebo počet hodin strávených v práci. A nerozhodují o tom dokonce ani známosti, jak si mnoho lidí myslí.
Rozdíl je hlavně v tom, jak umíme využít čas a energii, kterou do podnikání a prodeje vkládáme.
A to se odhaluje hlavně v situaci, kdy “sháníme” další objednávky.
Klientům na osobních konzultacích připomínám, že „tím nejjednodušším způsobem, jak získat další objednávky, je nabídnout něco dalšího těm, kteří u nás už jednou nakoupili. Nestačí ale jen přijít nebo zavolat a říct: „Nepotřebujete něco dalšího?“ To si jen říkáme o prásknutí telefonem. K získání jejich dalších objednávek ale přitom stačí jen málo…“
Když se nad tím pak společně zamýšlíme, nacházíme způsoby, jak:
- Získat pomocí jednoho nástroje nové objednávky vždy, když je potřebujeme
- Dosáhnout toho, aby k nám zákazníci přicházeli nakupovat opakovaně či přímo pravidelně
- Získat další objednávky od velké skupiny zákazníků, na kterou často zapomínáme
- Získat více objednávek od svých nejlepších zákazníků
Pokud ale budeme tyto zkušenosti sbírat formou pokusu a omylu, budeme vlastně vždy jen dohánět konkurenci. A jediným způsobem, jak konkurenci předběhnout, je nesnažit se vymyslet už vymyšlené… a rovnou se pustit do práce.
Jak?
Na základě své práce s desítkami firem po celé zemi jsem připravil speciální audioprůvodce & kurz pro získání dalších objednávek od zákazníků, kteří u vás už někdy v minulosti něco koupili (ale sami od sebe se do dalšího objednávání zatím nehrnou).
V audioprůvodci & kurzu probíráme:
- Jak využít „kouzelnou skříňku“ a získat nové objednávky vždy, kdy je potřebujete
- Jak zaktivovat bývalé zákazníky
- Jak správně přivítat zákazníka, aby se k vám chtěl vrátit
- Jak správně poděkovat zákazníkům, že u vás nakupují
- Jak reagovat na kritiku a proč
- Jak překonat očekávání zákazníků a proč
- Jak si předcházet VIP zákazníky
A dále také:
- Která zákazníkova objednávka je nejdůležitější a jak to ovlivnit
- Jak postupovat, když nestíháte zákazníky obsloužit
- Jak zákazníkům ukázat, že nakoupili správně
- Proč a jak „dramatizovat“ předání produktu
- Jak správně vyměnit „staré za nové“
- Kdy zakázat zákazníkům vstup a koho do vaší firmy vpustit
- Jak překvapivým způsobem získat objednávky na celý rok dopředu
- Jak přivést nazpět stávající zákazníky
Není to přitom žádná teorie, ale jsou to praxí oveřené postupy. Každá metoda se už osvědčila jako účinný nástroj pro zvyšování prodeje. Jeden z klientů nazval tyto nápady „marketingovou viagrou“ a další si pochvaluje jejich konkrétní přínos:
„Doporučuji opakovaný poslech. Nahrávky jsou plné praktických příkladů a při jednorázovém poslechu nelze postřehnout všechny tipy a triky. Nikdy neuškodí poslechnout si vícekrát i známou věc a zkontrolovat její plnění. Nahrávky jsem nechala vyslechnout kolegy mající na starosti styk se zákazníky. Poté každý z nich stanovil 3 pravidla, která se zavázal dodržovat. Za tu dobu se navýšil obrat naší divize o 23 % a získali jsme řadu nových zákazníků…“ Lenka Schaeferová
Jak říká další klient, jakoby nápady někdo “nasvítil ve tmě baterkou”:
“Informace v audioprůvodci jsou především praktické. Člověk má dojem, jako by mu někdo ty nápady najednou ve tmě osvítil baterkou, protože si mnohé z nich dovedu představit právě ve své firmě. Audioprogram jsem povinně rozdal postupně všem obchodníkům, kteří jej také kvitovali. Použít je může asi každá firma, nevěřím, že se v tom někdo neuvidí vůbec. … Nových zákazníků jsme nabrali určitě o 20 % více, jestli ne o víc. … Audioprůvodce bych tedy určitě doporučil. Posloucháme to jednou za dva roky znovu a znovu.” Libor Fleischhans
Vstup do tohoto online kurzu otevíráme pro omezený počet klientů jen několikrát ročně a v tuto chvíli není dostupný.
Jakmile jej ale opět otevřeme, jeden dobrý nápad dotažený do konce dokáže za jediný měsíc zvýšit vaší firmě tržby a zisk více, než úmorná práce všech pracovníků za celý rok.
Příklad?