fbpx

Jak drobnými změnami dosáhnout překvapivě vysokého zvýšení prodeje 1

Pokud se snažíte zvýšit prodej a na konci dne padáte vyčerpáním, tento článek vás potěší:

Ukážeme si totiž, jak můžete drobnými změnami ve vaší činnosti zvýšit tržby vaší firmy o překvapivě vysoké částky. A nemusíte přitom trávit v práci ani o hodinu navíc…

  • Slyšeli jste už větu, po jejímž vyslovení zákazníci okamžitě zvýší svou objednávku u vaší firmy na dvojnásobek?
  • Znáte postup, jak upoutat pozornost i těch zákazníků, kteří dnes tvrdí “nechci se s vámi setkat, nemám zájem, nechci nic kupovat”?
  • A pomohlo by vám několika malými změnami zvýšit tržby a zisk o 15, 20, 30 nebo více procent?

Určitě si v tuto chvíli říkáte, že to je nemožné, že?

Je vůbec možné zvýšit prodej o desítky procent několika drobnými změnami ve vašich postupech?

Většina z nás bojuje o každou korunu. A možná stejně usilovně prodáváte i vaše produkty a služby.

Když ale s klienty probírám postupy, které máme k dispozici, sami vidí, že mnohdy stačí provést jen drobné změny toho, co už děláme:

V jednom postupu, který vysvětluji, stačí změnit jedinou větu, kterou pracovníci vyslovují při setkání se zákazníky… a okamžitě tak můžete dosáhnout zvýšení tržeb u daného sortimentu o 15 – 30 %. Ukazuji také, jak drobnou úpravou aktivity (kterou navíc ve firmě už pravděpodobně provádíte), i zdvojnásobit počet zákazníků. A navrhuji klientům, jak třemi drobnými změnami v jejich prodejních postupech zvýšit tržby o další desítky procent.

Co tedy udělat? A můžete totéž udělat i ve vaší firmě?

Některé postupy jsou překvapivě jednoduché, ale nejzajímavější na nich je fakt, že nevyžadují ani o hodinu práce navíc. A nestojí ani žádné peníze…

Co můžete udělat pro zvýšení prodeje ve vaší firmě… a proč tyto možnosti dnes nevidíte

„Mnoho lidí si myslí, že zvýšení prodeje dosáhnou jen tím, že budou víc pracovat. Začnou tedy ráno vstávat o hodinu dřív, cestují po celé republice, přesvědčují nové a nové zákazníky. Na konci dne jsou ale tak vyčerpaní, že se únavou jen svalí do postele. Vyšší tržby jim to sice přinese, ale po pár měsících zjistí, že za to doslova platí životem“, říkám klientům na konzultacích.

Každý, kdo se snaží zvýšit prodej větším úsilím, ale dělá mnohdy zásadní chybu:

„Víte, co udělá většina lidí, když si řekne, že chce zvýšit tržby? Kouknou se na to, co dělá konkurence… a začnou dělat to samé. Inzerují ostatní v novinách? Tak musíme inzerovat taky. Vystavují na veletrhu? Tak tam musíme být i my. Nabízí konkurence slevu? Tak ji musíme nabídnout i my…“

Právě „opisování“ od konkurence nás ale vede do záhuby: Když totiž budeme dělat totéž, co konkurence, zákazníci za chvíli přestanou vnímat rozdíl.

„Jakmile přestane zákazník vnímat mezi námi a konkurencí rozdíl, zákonitě začne porovnávat cenu. A naše úmorná snaha tak sice přinese více objednávek, ale s mnohem nižším ziskem,“ vysvětluji to skryté nebezpečí.

Vím, že jste to už slyšeli: “Musíte se nějak od těch ostatních odlišit!” Ale jak, že? Když vám samotným přijde, že děláte vlastně totéž, co ostatní. A nemáte čas a ani peníze vymýšlet “nějaké marketingy”?

Tu šanci zvýšit prodej ale máte naštěstí často přímo před očima. A stačí, když se podíváme na správná místa…

Jaké chyby se dopouštějí možná i vaši prodejci

Postupy, které zvyšují prodej, totiž nemusí být převratné:

„Každý dobrý prodejce ví, že musíme nejdříve vědět, co zákazníka trápí. A pak mu ukázat, jak jeho problém vyřeší právě naše produkty či služby. To je ale jen první krok,“ vysvětluji na konzultacích šéfům firem.

„Většina firem se bohužel zastaví právě u toho prvního kroku s pocitem, že udělali maximum. A vlastně ani neví, o kolik dalších peněz se připravili. Když jim totiž ukážu, že v té základní nabídce stačí často upravit jednu jedinou větu k tomu, aby zákazníci utratili o 15 – 30% více, nejdřív mě považují za blázna. Ale na výsledcích pak sami vidí, že to funguje.“

Asi mi nevěříte ani vy: Při nakupování si přece dáváte velký pozor. A změna jedné věty vás přece nemůže nijak ovlivnit. Že?

Máte pravdu… ale jen do té doby, než si sami uvědomíte (a připustíte), že vaše rozhodování ovlivňuje mnohem víc, než technické parametry a cena:

„Já vím, že většina lidí odpoví, že na ně žádný marketing nefunguje, že oni se rozhodují podle kvality a ceny. Ale zkuste si to ověřit sami na sobě: Představte si, že v parfumerii vybíráte dárek k narozeninám pro manželku. Vybral jste si ten nejdražší parfém, co tam mají. A těsně před placením vám prodavačka nabídne, že vám jej může prodat za poloviční cenu. Ale že by vám jej musela přelít do obyčejné zavařovací sklenice. Vyberete pro manželku tu levnější variantu? Pokud zrovna neplánujete rozvod, tak ne. Přitom z hlediska kvality a parametrů je to stále stejný parfém. A za poloviční cenu.“

Co když ale prodáváte např. průmyslové produkty, kde všichni nabízí zhruba totéž a zákazníci tlačí na cenu?

„Ten parfém je samozřejmě jen příklad. Chtěl jsem tím ale ukázat, že většina prodejců se chová, jakoby zákazníci byli stroje. Předkládají nabídku stylem „zde jsou parametry, zde je záruka, zde je cena“ a zapomínají na to, že zákazníci jsou lidé,“ dodávám a doplním: „Když totiž připustíte, že jsme jako lidé se svými obavami, přáními a zvyky předvídatelní, nemusíte utrácet jako velké firmy spoustu peněz za budování značky. Místo toho můžete jako malá firma přidat na konec své nabídky třeba jen tu jedinou větu… a zvýšíte tržby právě o těch 15-30%, které jsem před chvílí zmiňoval.“

Jak zní tato věta? A jak můžete tyto jednoduché postupy naučit i vaše pracovníky?

Jak můžete stejné postupy využít ke zvyšování tržeb i ve vaší firmě

Abyste mohli tento postup ke zvýšní prodeje využít okamžitě i u vás, připravil jsem podrobný návod, jak to udělat.

Nevyžaduje hodiny práce navíc. Nevyžaduje nákladné investice nebo drahou reklamu. A výsledky přináší hned.

Celý postup probereme ve speciálním audioprůvodci & online kurzu “Malé změny, velké výsledky: Jak drobnými úpravami prodejních postupů dosáhnout ve vaší firmě překvapivě vysokého zvýšení tržeb a zisku”… a otevřeně v něm ukazuji a popisuji metody, které používáme ve firmách mých osobních klientů (a za které při konzultacích platí i stovky tisíc korun ročně).

Podíváme se tedy nejen na drobné změny, které vedou ke zvýšení prodeje, ale jasně si také ukážeme “nejúčinnější” strategii pro trvalé zvyšování tržeb. Přesně tu, kterou používáme u těch klientů, kteří potřebují rychle zvýšit tržby, ale nemají nazbyt ani čas, ani peníze. Hned v úvodu se tak například dozvíte:

  • Proč je prodejním “tajemstvím” úspěšných firem jedna “drobnost”… a proč právě tato odlišnost ve skutečnosti způsobuje mnohonásobné rozdíly v prodejních výsledcích
  • Kterou metodu pro zvýšení prodeje dnes ve vaší firmě přehlížíte a jak právě tímto postupem (který navíc nestojí ani korunu) zvýšit ze dne na den prodej o desítky či stovky tisíc korun
  • Co je nejčastějším omylem pracovníků, kteří jednají se zákazníky… a proč vaši firmu tento rozšířený názor připravuje o peníze, které měli zákazníci připravené k útratě

Navíc také zjistíte:

  • Jak změnou jediné aktivity zvýšit spokojenost zákazníků a navíc zvýšit tržby jako v uvedeném příkladu o 15-30 % (a jak vám právě tato změna pomůže zvýšit prodej přesto, že cena i kvalita vaší nabídky zůstane zcela totožná)
  • Jak stejný princip využít v jakémkoliv oboru podnikání (a proč máte proto jistotu, že jej můžete už zítra začít používat i ve vaší firmě)
  • Jak vám tato metoda pomůže mnohdy zdvojnásobit útratu zákazníka a nebude vás přitom stát ani o korunu navíc (a na konkrétních příkladech uslyšíte, že to není teorie, ale ověřená zkušenost)
  • Proč je tato metoda mimořádně úspěšná, i když na ni bude reagovat jen malý podíl zákazníků (a na konkrétním příkladu z praxe uslyšíte, jak právě tento postup vydělává jednomu klientovi každý rok navíc 300 000 Kč… bez jakýchkoliv nákladů nebo časové investice)

Nemusíte přitom nic číst: Celý postup vysvětluji v audiprůvodci & online kurzu. Budu s vámi tedy “mluvit” u vás doma, v kanceláři nebo třeba při jízdě autem. A když kurzem projdou i vaši kolegové a pracovníci, za jednu cenu tak „bezbolestně“ vyškolíte všechny vaše pracovníky. Během výkladu uslyšíte, jak můžete drobnými změnami dosáhnout zvýšení prodeje i tam, kde si myslíte, že už pracujete na maximum a „výsledky není možné dále zvyšovat“. A vyslechnete také příběh firmy, jejíž prodejce nechtěli zákazníci dříve ani vyslechnout (a odpovídali “ne” ještě před tím, než prodejci dokončili větu.) A když pak provedli nepatrnou změnu – jejíž přesný popis uslyšíte – ještě ten samý den zákazníci obrátili a předloženou nabídku začal přijímat každý druhý.

Jak jednoduše ovlivnit, aby na vaši nabídku reagovalo mnohem více zákazníků

Navíc si také řekneme:

  • Jakou zásadní chybu děláte možná i ve vaší firmě při zveřejňování inzerátů, tisku propagačních letáků nebo rozesílání písemných nabídek (a proč právě nedodržení tohoto postupu způsobuje, že budete z výsledků zklamáni i příště)
  • Co je nejčastějším omylem většiny reklamních nabídek (a jak si zkontrolovat, zda se stejné chyby – která přímo odrazuje zákazníky od přečtení té vaší – vyvarovat i u vás)
  • Jaké “tajemství” znají reklamní textaři a na třech konkrétních příkladech uslyšíte, jak drobná změna reklamní nabídky přinesla jedné firmě o 50 % vyšší tržby (příklad A), další firmě zvýšila příjem o 90 % (příklad B) a v posledním případě přinesla o 250 % více peněz (příklad C), aniž by tyto firmy jakkoliv měnily cenu nebo strukturu nabídky

Abych vám usnadnil sjednávání schůzek se zákazníky po telefonu, podrobně si také ukážeme postup, který obratem zvýší počet zákazníků, kteří se s vámi budou chtít sejít (i když to dosud odmítali).

Na dalším fascinujícím příkladu uslyšíte, jak můžete změnou jednoho výrazu, který používáte při setkání se zákazníkem, zvýšit prodej během téhož dne až o 16 % (a protože to zní neuvěřitelně, celý postup vám ihned vysvětlí, odhalí důvody, proč funguje… a sami si jej budete chtít hned vyzkoušet).

A abyste vybojovali tu každodenní bitvu s konkurencí, ukážu vám také velmi účinný prodejní postup – slovo od slova – který je navíc pro vaši konkurenci “neviditelný”. Vy jej tak můžete používat bez toho, aniž by kdokoliv věděl, jak všechny ty zákazníky a jejich objednávky vlastně získáváte. (A i kdybyste použili z celé sady jen tuto jedinou prodejní strategii, „poloautomatický“ přísun objednávek, který způsobuje, za to stojí.)

Jak bez další práce proměnit tyto drobné změny v mnohonásobné zvýšení prodeje

Jestliže v první části si ukážeme jednoduché změny, které vedou ke zvýšení prodeje o 5 – 10 – 15 a někdy i mnohem více procent, ve druhé části se dozvíte, jak tyto výsledky zvýšit ještě více. Právě tato část, je totiž na celé nahrávce nejcennější:

  • Uslyšíte překvapivě jednoduchý postup, jak pouhými třemi změnami zvýšit vaše tržby o několik desítek procent (a není to překlep – příklady, které uslyšíte, to dokazují)
  • Po vyslechnutí tohoto postupu se budete sami sebe ptát, proč jste na tuto jednoduchou a přitom účinnou strategii nepřišli dříve
  • A dostanete podrobný návod – krok za krokem – jak celou strategii realizovat ve vaší firmě hned následující den

Možná si v tuto chvíli asi říkáte, že to sice zní zajímavě, ale že chcete důkazy. Že to fakt k něčemu bude. Necháme tedy mluvit klienty, kteří už prodávají podle různých postupů a doporučení, které ukazuji: “Některé nápady pomohly našim zaměstnancům lépe pochopit potřeby našich zákazníků a tím k nim vylepšit svůj přístup. Konkrétně se to projevilo nárůstem počtu zákazníků o 15% ve sledovaném půlročním období. Nahrávku všem doporučuji, je to malá investice s „velkými“ následky.”Vlastimil Štípek

“V obchodní činnosti naší firmy jsme zaznamenali první výsledky po 2 až 3 týdnech a za tři měsíce se náš obrat zvýšil asi o 20%.” Ing. Jiří Lingr

“Na všech programech od pana Řehulky se mi líbí právě to, že jsou jednoduché a srozumitelné a většina z nich nestojí ani žádné peníze.” Radek Rybnikář, majitel firmy

“Přestože není možné přesně vyčíslit přínos používání těchto postupů, zcela určitě nám některé z nápadů výrazně pomohly zvýšit prodej našich služeb. Podle mého odhadu se jedná o nárůst přibližně o 20 %.” Pavel Rynt

“Váhajícím zájemcům o pořízení některého z výukových programů p. Řehulky doporučuji jejich pořízení. Je to nejlevnější seminář, na kterém jsem kdy byl a navíc se ho můžou účastnit i ostatní zaměstnanci firmy a to bezplatně, opakovaně a kdykoliv.” Ing. Jaromír Tomšů, ředitel společnosti

“Nahrávku jsem nechala vyslechnout kolegy mající na starosti styk se zákazníky. Poté každý z nich stanovil 3 pravidla, která se zavázal dodržovat. Za tu dobu se navýšil obrat naší divize o 23 % a získali jsme řadu nových zákazníků, kteří oceňují kvalitu našich služeb a profesionální chování našich zaměstnanců.” Mgr. Lenka Schaeferová

Jsem takový kouzelník, že dokážu mávnutím proutku navýšit prodej jakékoliv firmy během pár dní o stovky procent? Něco na způsob “nemožné ihned, zázraky do tří dnů”?

Samozřejmě, že ne. Vždyť slíbit něco podobného by byl nesmysl… a oba bychom od toho, kdo to slibuje, dali ruce pryč.

Protože se ale mnoho let pohybuji v desítkách firem po celé ČR a na Slovensku, vidím do zákulisí toho, co funguje a co ne. Znám slepé uličky, za které ostatní utratili i miliony korun… a byly to vyhozené peníze. Vím, které postupy naopak fungují a přinášejí výsledky.

Mé zkušenosti a reálnost těchto doporučení si můžete prohlédnout zde. A to vše vám dává jistotu, že nic z toho nebude teorie z knížek… ale tipy, metody a doporučení, které se už někomu osvědčily. A vy teď můžete za zlomek toho, co za tuto zkušenost sám zaplatil, čerpat z jeho výsledků. (Nikdy samozřejmě nemluvím o konkrétních klientech a firmách; zásadu důvěrnosti ctím na 100%. Protože mám ale svolení mluvit o výsledcích bez přímé identifikace klienta, můžu vám je vysvětlit tak, abyste z nich mohli také čerpat.)

Jak vám tyto metody dodají jistotu rostoucích tržeb i do budoucna

Jeden z klientů se vyjádřil, že měl pocit “jakoby mu někdo posvítil ve tmě baterkou”. Jakmile totiž tyto postupy vyslechnete, pochopíte, že ke zvyšování prodeje stačí jen upravit to, co ve firmě dnes už stejně děláte:

  • Žádná z metod, kterou probereme, nevyžaduje velkou investici.
  • Žádná nepožaduje nábor nových pracovníků.
  • A žádná po vás ani nechce další desítky hodin úmorné námahy.

Uslyšíte hned několik příkladů, které zvýšily prodej o 10 – 15 – 30 a více procent. I kdyby ale přínos pro vaši firmu byl třeba jen 5 %, pak firmě s pětimilionovým obratem odhalí tyto postupy dalších 250 000 Kč. A firma s padesátimilionovým obratem v nich pak „najde“ 2 500 000 Kč.

Jak získat celou investici zpět během několika dní

Kromě samotného audioprůvodce získáte v tomto online kurzu také:

  • Bonus č. 1 – Scénář “neviditelné” nabídky Tento scénář můžete použít při osobním jednání, při telefonování, při psaní dopisů anebo v e-mailech. Pokud je navíc nevyzradí samotní zákazníci, vaše postupy budou pro konkurenci “neviditelné”. A vy tak můžete v klidu oslovovat jejich zákazníky… a postupně je přetahovat k sobě. Příprava takové nabídky profesionálem přijde i na 10 000 Kč a více. Vy ale doslovný text této nabídky získáte společně s celým kurzem jako bonus. A i kdybyste použili z celé sady jen tento scénář, vaše investice se vám okamžitě vrátí.
  • Bonus č. 2 – Kontrolní dotazník prodejní argumentace Mnoho pracovníků si to sice neuvědomuje, nevědomky ale páchají při prodeji šokující chyby. Právě tyto chyby bohužel odrazují zákazníky od toho, aby u vás utratili další peníze… a je nutné jim zabránit. Kontrolní dotazník, který v tomto online kurzu získáte jako bonus, vám pomůže odhalit reakce vašich pracovníků v nejčastějších situacích. A jejich odpovědi vám prozradí, na co se při jejich zdokonalování zaměřit.
  • Bonus č. 3 – Výpočtovou tabulku pro inspiraci vašich pracovníků Pozitivní dopady doporučovaných změn si můžete ověřit na číslech vaší firmy. Tato tabulka vám ukáže, o kolik peněz dnes opomíjením těchto postupů zbytečně přicházíte. Na vlastní oči se přesvědčíte, že tyto drobné změny skutečně zvyšují prodej. A právě tato tabulka vám pomůže inspirovat ostatní, aby se do uvedených změn pustili co nejdříve.
  • Bonus č. 4 – Bonusový návod pro hladké zavedení změn Protože víme, že někteří lidé mají ze změn strach, s kurzem získáte také návod „Jak ve vaší firmě nastartovat změny, které přinesou zvýšení prodeje” v hodnotě 490 Kč. Pokud budete postupovat podle tohoto návodu, vaši pracovníci změny nejen přivítají, ale dokonce je budou sami prosazovat. Uvidí totiž, že se vyplatí i jim samotným.

Můžete využitím těchto postupů něco ztratit: Ne. Jako jediný marketingový konzultant v ČR veřejně garantuji, že využití mých doporučení buď vydělá klientům alespoň dvojnásobek toho, co za mé služby zaplatili… anebo za ně nemusí platit ani korunu. A stejnou 12-ti měsíční „záruku účinnosti“ máte i u tohoto audioprůvodce & online kurzu:

První záruka “účinnosti”

“Zaveďte do své každodenní praxe doporučení, které v audioprůvodci & online kurzu uslyšíte a dostanete. A pokud vám během následujících 12-ti měsíců nepomohou vydělat minimálně dvojnásobek toho, co jste za ně zaplatili, napište nám, co jste vyzkoušeli, jaké to přineslo výsledky a my vám obratem vrátíme peníze.”

Protože ale říkám, že s pomocí tohoto konkrétního průvodce & kurzu dosáhnete zvýšení prodeje bez nákladných změn, garantujeme i tento příslib:

Druhá záruka “minimálního úsilí”

“Postupy, které v tomto průvodci & kurzu najdete, vám přinesou zvýšení prodeje provedením malých úprav ve vaší firmě. K jejich realizaci nemusíte přijímat další pracovníky. Nemusíte investovat desítky tisíc do další reklamy. A nemusíte ani trávit v práci hodiny denně navíc. Doporučované změny budou vyžadovat jen minimální časové nebo peněžní výdaje… jinak nám ¨jednoduše napiště, co jste zkoušeli, jaké to přineslo výsledky a my vám vrátíme peníze.”

Vstup do tohoto online kurzu otevíráme pro omezený počet klientů jen několikrát ročně a v tuto chvíli není dostupný.

Jakmile jej ale opět otevřeme a začnete tato doporučení u vás realizovat (většina přitom nestojí ani korunu), sami uvidíte, že fungují. Audioprůvodce & online kurz “Malé změny, velké výsledky” vám tedy ukáže, jak můžete zvýšit prodej s minimální námahou i u vás. A zatímco ostatní budou i nadále nadávat na rostoucí konkurenci, klesající marže a náročnější zákazníky, vy budete řešit přesně opačný problém: jak zvládat rostoucí tržby a zisk.

Inspiraci můžete čerpat zatím např. zde…

Co vám zvýší prodej víc, než tisíce slov a prodejních argumentů - Pavel Řehulka - JakZvysitProdej.cz