Rád doporučí, aby pomohl… (31)

Pokud po našich zákaznících chceme, aby nás doporučili dalším, nejlepší cestou je dát jim do rukou nástroj, ze kterého to doporučení vyplyne přirozenou cestou.

Jak?

Třeba následovně…

Jako (např.) stavební firma jsme postavili zákazníkům dům.

Když se zákazníků někdo zeptá, zda byli s naší prací spokojeni, odpovědí, že ano. A rádi nás doporučí. Sami o sobě to ale nikomu aktivně neříkají… a právě to bychom chtěli změnit.

Posbíráme tedy naše dlouholeté zkušenosti s přípravou stavebních povolení, jednání s úřady a přípravou samotné stavby. A vytvoříme (např.) praktický manuál s názvem “Aby váš nový dům později nepraskal: 17 důležitých kroků, které podniknout před tím, než požádáte o stavební povolení a kopnete do země”.

Následně se pak obrátíme osobně, telefonicky, poštou nebo emailem na naše stávající zákazníky. Vysvětlíme, pro koho jsme manuál připravili. Požádáme je, aby se zamysleli nad tím, kdo v jejich okolí mluvil o tom, že bude v příštích letech stavět. A požádáme je, aby jim tento manuál předali či poslali.

Bylo by naivní očekávat, že všichni budou skákat radostí a okamžitě pomůcku rozešlou všem přátelům.

Část to ale skutečně udělá. Někteří okamžitě, jiní později. A dosáhneme tím toho, že naši zákazníci mají nyní v rukou něco, čím mohou být ostatním užiteční. Původcem materiálu je navíc firma, se kterou byli sami spokojeni. A když tedy přijde někdy řeč na stavbu domu, vzpomenou si, že mohou svému kamarádovi či příbuznému poslat právě tento materiál.

Pokud zpracovaný materiál nepojmeme jen jako sebestřednou obchodní prezentaci, ale jako skutečnou sbírku praktických doporučení, dosáhneme i prodejního efektu:

Zájemce o stavbu domu si totiž po jeho přečtení řekne, že přípravě a stavbě rozumíme. Vyhodnotí nás jako důvěryhodné odborníky. A přirozenou cestou jsme tím otevřeli dveře k tomu, aby nás následně sám oslovil a požádal o nabídku na realizaci právě jeho novostavby.

Jakou pomůcku připravíte v následujících 7 dnech k tomu, aby ji stávající zákazníci sami chtěli předat všem, kteří se zajímají o nabídku z vašeho oboru? 

Úspěšný týden přeje…

Rád doporučí, aby pomohl... (31) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak si to usnadnit? Je to neobvyklé? Určitě. Ale pokud bychom dělali totéž co ostatní, zákazníci by mezi námi a naší konkurencí neviděli rozdíl. A vybrali by si pak toho levnějšího. Abychom se od ostatních odlišili (a mohli si účtovat cenu odpovídající naší kvalitě), musíme udělat několik kroků, které způsobí, že zákazníci budou požadovat právě nás. A podrobný návod, jak při tom postupovat a stát se s konkurencí nesrovnatelným, najdete kliknutím sem.


Kategorie

jak dosáhnout prodejního efektu, vyhodnocení důvěryhodného odborníka


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...