fbpx

Šokující sleva? (31)

Protože se zde setkáváme – byť virtuálně – každý týden, asi jste už pochopili, že jsem velkým odpůrcem nesmyslných slev.

Sleva je pro mnoho firem marketingovým nástrojem první pomoci. Ve skutečnosti ale funguje jako droga: Čím větší dávky dotyčný bere, tím menší slast mu časem přináší.

Nejsem ale odpůrcem slev z principu.

Když se s klienty o slevách bavíme, pouze prosazuji myšlenku, že sleva je marketingová investice. A jako investice musí přinést nazpět nejen investované peníze, ale také něco navíc.

Nemusí to ale být složité…

Představte si, že jste doma právě vymalovali. Malířská firma odvedla slušnou práci. Vy jste byli spokojeni. Ihned jste jim vše zaplatili. A tím jste na malíře také na pár let zapomněli.

Jenže… pár týdnů poté u vás zazvoní šéf malířské firmy a říká:

“Víte, my jsme vám to malování původně spočítali podle čtverečních metrů na 14.000 Kč. Ale na ten materiál jsme nakonec dostali od dodavatele doplňkovou slevu. A protože je u nás pravidlem, že se o úspory se zákazníky dělíme, tak jsem vám přivezl 500 Kč nazpět…”

Stáli byste na zápraží beze slov? Většina lidí ano, protože už při první větě jim v hlavě naskočila myšlenka, že malíř bude požadovat více peněz… a on jim peníze naopak přináší!

Podstatou tohoto kroku – který můžete použít i ve vaší firmě – není ani tak samotná výše slevy (ta může vlastně činit jen několik procent), ale spíše skutečnost, že zákazníkovi dáváte něco, co nečekal.

Tímto krokem si u něj navíc budujete důvěru (a jistotu budoucí objednávky). A také si zajišťujete bezplatnou reklamu, protože přesně víte, jakou historku bude celý týden vykládat svým známým.

Jaké přenesení úspory můžete podobným způsobem realizovat v následujících sedmi dnech ve vaší firmě?

Úspěšný týden přeje…

Šokující sleva? (31) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak to udělat s menší námahou? K získání nového zákazníka nemusíte být levnější než konkurence. Praktický návod, jak úspěšně prodávat, i když jste o něco dražší než ostatní, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje III