Nedávno jsem při konzultaci viděl následující úkaz:
Pracovníci v obchodním oddělení dostávali od zákazníků telefonem, emailem nebo osobně různé dotazy… a protože chtěli být “profesionály”, každému také střelhbitě individuálně odpovídali.
Na první pohled vše podle příručky a hesla “zákazník je u nás na prvním místě”.
Místo toho jsem jim ale řekl, že dělají velkou chybu.
Proč?
Skutečný profesionál si je totiž vědom svého času… a místo toho, aby stále dokola odpovídal na tentýž dotaz, bude hledat způsob, jak dotazům preventivně předcházet… a nějaký vznikne, jak jej zodpovědět s co nejmenším úsilím.
Po mém zásahu proto:
a. Vyvěsili na své stránky sekci s častými dotazy a odpověďmi.
b. Vytvořili jeden společný wordový dokument, do kterého psali nové otázky a své odpovědi.
Počet dotazů klesl přirozenou cestou (zájemci si našli odpověď na webu sami). A pokud nějaký dotaz skutečně dorazil, pracovník měl za úkol nejdříve zkontrolovat onen soubor s otázkami a odpověďmi… a pokud to bylo možné, zkopírovat odpověď do své odpovědi tak, aby měl s její přípravou jen minimum práce.
Jak v následujících 7 dnech zefektivníte odpovídání na dotazy zákazníků?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak si to usnadnit? Některé změny v prodejních postupech jsou na první pohled naprosto jednoduché, přitom právě tyto “drobnosti” vydělají nakonec vaší firmě nejvíce. Unikátní návod, jak právě tyto postupy ihned využít i u vás, najdete kliknutím sem.