“Tajemství” účinné reklamy odhaleno… (23)

Když s klienty hledáme způsob, jak zefektivnit jejich reklamu, často postupujeme následovně:

Připravíme reklamu v několika variantách.
Spustíme na krátké období všechny.
Porovnáme výsledky.
A potom opakujeme tu reklamu, která nám přinesla nejvyšší odezvu.

Ano, tento postup je použitelný jen tam, kde můžeme rozlišit odezvu z jedné reklamy od druhé (např. kuponem, jiným telefonním číslem nebo podmínkou přinesení letáku). A nemá ani smysl vytvářet pět různých variant, když oslovujeme jen dvacet zákazníků.

Pokud ale máme v plánu roznést např. 50 000 letáků do schránek v našem městě a dohadujeme se, zda v akci nabídnout slevu nebo naopak bonus ke každému nákupu, můžeme to vyzkoušet: Vytiskneme 5 tisíc letáků se slevou, 5 tisíc letáků s bonusem, promícháme je… a necháme roznést.

Sledováním nákupů (podmíněných předložením letáku) potom uvidíme, která nabídka působí na zákazníky více… a pro tisk zbývajících 40 000 letáků potom vybereme právě tuto variantu.

Jak v následujících 7 dnech prověříte účinnost různých variant vaší reklamy?

Úspěšný týden přeje…

"Tajemství" účinné reklamy odhaleno... (23) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak na to? Ke zvýšení odezvy není potřeba zásadně měnit celou nabídku. Někdy stačí provést jen drobné úpravy a výsledkem je přesto mnohonásobné zvýšení prodeje. Inspiraci pro tyto úpravy najdete kliknutím sem.


Kategorie

rozlišení odezvy z reklam, účinnost různých variant reklamy


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...