Když s klienty hledáme způsob, jak zefektivnit jejich reklamu, často postupujeme následovně:
Připravíme reklamu v několika variantách.
Spustíme na krátké období všechny.
Porovnáme výsledky.
A potom opakujeme tu reklamu, která nám přinesla nejvyšší odezvu.
Ano, tento postup je použitelný jen tam, kde můžeme rozlišit odezvu z jedné reklamy od druhé (např. kuponem, jiným telefonním číslem nebo podmínkou přinesení letáku). A nemá ani smysl vytvářet pět různých variant, když oslovujeme jen dvacet zákazníků.
Pokud ale máme v plánu roznést např. 50 000 letáků do schránek v našem městě a dohadujeme se, zda v akci nabídnout slevu nebo naopak bonus ke každému nákupu, můžeme to vyzkoušet: Vytiskneme 5 tisíc letáků se slevou, 5 tisíc letáků s bonusem, promícháme je… a necháme roznést.
Sledováním nákupů (podmíněných předložením letáku) potom uvidíme, která nabídka působí na zákazníky více… a pro tisk zbývajících 40 000 letáků potom vybereme právě tuto variantu.
Jak v následujících 7 dnech prověříte účinnost různých variant vaší reklamy?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak na to? Ke zvýšení odezvy není potřeba zásadně měnit celou nabídku. Někdy stačí provést jen drobné úpravy a výsledkem je přesto mnohonásobné zvýšení prodeje. Inspiraci pro tyto úpravy najdete kliknutím sem.