fbpx

Temná stránka sociálních médií? (51)

Řada marketingových pracovníků se již delší dobu rozplývá nad výhodou reklamy v tzv. sociálních sítích: na Facebooku, na Twitteru, na Lidech, Spolužácích či různých diskusních skupinách.

Využití těchto služeb je bezplatné. Návštěvníků a uživatelů jsou statisíce. A zřízení firemní či produktové stránky na těchto serverech nám může přivést tisíce nových zákazníků.

Tolik teorie.

Firmy, které se do prezentace na sociálních sítích pustily, ale v soukromí mluví také o temné stránce této propagace: A to potřebě trvale hlídat atmosféru v příslušných diskusích.

Ať se nám to totiž líbí či nikoliv, anonymní prostředí internetu snižuje zábrany a řada lidí jej využívá k tomu, aby útočila na ostatní. Ať jsou jejich motivy jakékoliv.

Řada firem tak sice zřizuje firmě či produktu stránku na Facebooku a umožňuje návštěvníkům, aby zde sdíleli své zkušenosti. Mnohdy ale zjišťují, že diskusi ovládnou nespokojení zákazníci, anonymní kritici (včetně konkurentů) a atmosféra celé stránky je negativní.

Firemní stránky v sociálních sítích je tedy nutné monitorovat, reagovat zde na kritiku, vysvětlovat, obhajovat… zkrátka dělat totéž, co bychom dělali při osobním setkání se zákazníky… a to samozřejmě vyžaduje péči a zejména čas.

Než tedy spustíte propagaci na sociálních sítích, jak zabezpečíte, aby se diskusní stránky neproměnily jen ve veřejnou knihu přání a stížností? 

Úspěšný týden přeje…

Temná stránka sociálních médií? (51) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co udělat dnes? Negativně laděná sociální stránka dokáže sice odradit od nákupu nové zákazníky, mnohem větší nebezpečím je ale odchod našich stávajících zákazníků. Víte např., proč 68% vašich zákazníků uvažuje o odchodu ke konkurenci? Důvody jsou šokující… a přitom tomu můžete jednoduše zabránit. Podrobnosti zjistíte kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje IV