Když u klientů vymýšlíme nové prodejní postupy, od některých pracovníků slyším, že to “už zkoušeli a nefungovalo to”.
Když se ale dotyčného zeptám, zda se mu v životě podařilo všechno na výbornou hned při prvním pokusu, ti rozumní uznají, že ne.
Nejdříve se jim nedařilo.
Několikrát se museli spálit.
A až potom zjistili, jak problém správně vyřešit.
Pokud tedy slýcháváte námitku “to už jsme zkoušeli, to je zbytečné” i od vašich pracovníků, nebojujte s nimi.
Mnohem účinnější je uznat předchozí neúspěch… a na jeho základě postavit nové pátrání.
Například: “Abychom zvýšili prodej, chceme vyzkoušet reklamu v rádiu. Víme, že v minulosti nám moc zákazníků nepřivedla. Ale inzerci v rádiu vysílá opakovaně řada jiných firem… a těm se to vyplatí. Potřebujeme tedy zjistit, co jsme minule udělali špatně… a jak můžeme naši reklamu v rádiu změnit tak, aby nám tentokrát zafungovala.”
Uznáním předchozího neúspěchu bereme negativistům vítr z plachet. A poukázáním na úspěchy ostatním dodáváme důkaz, že při správném postupu navrhovaný postup skutečně funguje.
Jak v následujících 7 dnech oživíte projekty, které v minulosti pohořely?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Potřebujete inspiraci? Pokud například všichni namítají, že zákazníci “už všechno mají a nic dalšího nechtějí”, můžete jim ukázat, jak zvýšit průměrnou hodnotu nákupu. Sbírku postupů, které vám v tom pomohou, najdete zde.