fbpx

30 října

Více zákazníků, méně vyžírků… (16)

Hlášky typu “zákazník má vždycky pravdu” se objevují v každé učebnici marketingu.

Pokaždé, když je ale slyším, si říkám, jestli autor někdy zažil zákazníky, kteří:

  • lžou
  • kradou
  • vymýšlejí chyby, vady a problémy
  • chtějí vše zadarmo
  • zneužívají svého dominantního postavení
  • šikanózně využívají práva ke svému obohacení

V ideálním světě by pravidlo “zákazník má vždycky pravdu” bylo optimální. Vytváří na nás totiž tlak k tomu, abychom odvedli dokonalou prodejní práci: Aby nedošlo k žádnému nedorozumění. Aby zákazník přesně věděl, co kupuje. A abychom mu prodali jen to, s čím bude spokojený.

Zákazníkem ale není každý, kdo k nám přišel pro rozumy (aby pak bezplatně využil naše know-how a technické zkušenosti k tomu, že to udělá bez nás). Není to každý, kdo nám napíše email s žádostí o nabídku (aby ji pak použil ke snížení ceny u svého stávajícího dodavatele). A není to ani člověk, který si od nás něco koupil na dálku, dva týdny to používal a pak vše vrátil (a udělal si z nás tak bezplatnou půjčovnu).

Zákazníci jsou lidé a firmy, kteří chápou hodnotu naší práce… a ocení ji zaplacením částky, kterou jsme stanovili jako její cenu.

Těm ostatním, kteří vyžadují, abychom pro ně pracovali zdarma, trávili řešením jejich problémů dobu neúměrnou tomu, co si u nás koupili a chovali se u toho, jako by nám tím ještě poskytovali laskavost, neříkáme zákazníci… ale vyžírkové.

Jak v následujících 14 dnech změníte vaši prezentaci tak, abyste přilákali více zákazníků… a odradili vyžírky? 

Úspěšný týden přeje…

Více zákazníků, méně vyžírků... (16) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak přilákat ty lepší zákazníky? Nejvíce vyžírků přiláká nízká cena: Právě nízká cena totiž přitahuje ten typ zákazníků, kteří považují ostatní parametry nabídky (záruky, garance, servis, poradenství) při placení za nicotné (ale po nákupu je velmi rádi využívají). Chceme-li tedy získat více zákazníků, kteří naši práci a její kvalitu ocení (a zaplatí férovou cenu), naše ceny nesmí být nejnižší. Jak ale prodávat, když nemůžeme nabídnout nízkou cenu? Celý postup najdete kliknutím sem.


Tags

jak změnit prezentaci, koho považovat za zákazníka


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350