Představte si následující situaci:
Jeden z vašich zákazníků za vámi přišel s žádostí o radu. Vyslechli jste jeho požadavky, pomohli jste mu vybrat vhodný produkt a on si jej koupil. Po pár dnech ale přišel zpět s tím, že produkt nebyl vhodnou volbou, že jej chce vrátit a že od vás chce zpět své peníze.
Vrátíte mu je?
Pokud požadavek na vrácení peněz vysloví nějaký chytrák, který si chce z vaší firmy udělat pouze bezplatnou půjčovnu zboží, pak rozumím tomu, že jej odkážete na reklamační řád. A že budete postupovat striktně podle zákona.
Pokud ale víte, že dotyčný je solidní osobou, že u vás v minulosti už nakupoval a že se v budoucnu zase vrátí, dostane od vás své peníze zpět?
Pokud ano, moje otázka je jednoduchá: Pokud v těchto případech dnes peníze vracíte, nestálo by za to vaši “záruku vrácení peněz” zveřejnit?
Ano, každá záruka s sebou přináší riziko zneužití. Pokud ale nebudete slibovat nesplnitelné a určíte v ní i rozumné požadavky/podmínky na zákazníka, může to být právě tato záruka, která přivede k nákupu nerozhodného zákazníka. Zákazníka se špatnými zkušenostmi. Nebo zákazníka od konkurence.
Jak v následujících 7 dnech vyzkoušíte přitažlivost “záruky vrácení peněz” u vašich zákazníků?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co funguje? Záruka má ještě jeden příjemný dopad: Zvyšuje totiž zákazníkovu útratu. Bez záruky riskuje a nakupuje jen nezbytné. Se zárukou ale jeho riziko odpadá a může si tak vybírat bez obav. Chcete-li získat další nápady, jak zákazníky nenásilně přivést k tomu, aby u vás utratili více při každé transakci, sbírku postupů, které vám v tom pomohou, najdete kliknutím sem.