fbpx

Vrátíte jim peníze? (47)

Představte si následující situaci:

Jeden z vašich zákazníků za vámi přišel s žádostí o radu. Vyslechli jste jeho požadavky, pomohli jste mu vybrat vhodný produkt a on si jej koupil. Po pár dnech ale přišel zpět s tím, že produkt nebyl vhodnou volbou, že jej chce vrátit a že od vás chce zpět své peníze.

Vrátíte mu je?

Pokud požadavek na vrácení peněz vysloví nějaký chytrák, který si chce z vaší firmy udělat pouze bezplatnou půjčovnu zboží, pak rozumím tomu, že jej odkážete na reklamační řád. A že budete postupovat striktně podle zákona.

Pokud ale víte, že dotyčný je solidní osobou, že u vás v minulosti už nakupoval a že se v budoucnu zase vrátí, dostane od vás své peníze zpět?

Pokud ano, moje otázka je jednoduchá: Pokud v těchto případech dnes peníze vracíte, nestálo by za to vaši “záruku vrácení peněz” zveřejnit?

Ano, každá záruka s sebou přináší riziko zneužití. Pokud ale nebudete slibovat nesplnitelné a určíte v ní i rozumné požadavky/podmínky na zákazníka, může to být právě tato záruka, která přivede k nákupu nerozhodného zákazníka. Zákazníka se špatnými zkušenostmi. Nebo zákazníka od konkurence.

Jak v následujících 7 dnech vyzkoušíte přitažlivost “záruky vrácení peněz” u vašich zákazníků? 

Úspěšný týden přeje…

Vrátíte jim peníze? (47) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co funguje? Záruka má ještě jeden příjemný dopad: Zvyšuje totiž zákazníkovu útratu. Bez záruky riskuje a nakupuje jen nezbytné. Se zárukou ale jeho riziko odpadá a může si tak vybírat bez obav. Chcete-li získat další nápady, jak zákazníky nenásilně přivést k tomu, aby u vás utratili více při každé transakci, sbírku postupů, které vám v tom pomohou, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje III