Všimli jste si chyby? (25)

Když jsem minule upozorňoval na video, které ukazuje, jak může pouhá změna slov v nabídce rapidně zlepšit výsledek, byl v tom chyták.

Jen připomenu: Slepý muž měl na kartonu napsáno “Jsem slepý, pomozte mi.” A po zásahu sličné reklamní textařky tam bylo uvedeno: “Je krásný den a já ho nevidím.”

Ano, na první pohled to bylo jasné zlepšení: Místo pouhého konstatování faktu vyvolal druhý nápis v kolemjdoucích emotivní reakci: Uvědomili si, jaké to je – nevidět. A příspěvky se hrnuly.

Přesto ale musím upozornit na důležitý prvek, na který filmoví tvůrci zapomněli.

Celé video je totiž adaptací příběhu Davida Ogilvyho, podle kterého měl mít slepý muž na kartonu napsáno: “Jsem slepý. Prosím pomozte.” A kolemjdoucí reklamní expert jen na začátek doplnil “Je jaro a já jsem slepý. Prosím pomozte.”

Můžeme se sice dohadovat o tom, zda je lepší použít univerzální “Je jaro”. Nebo zda je emotivnější “Je krásný den” (které ale ztrácí smysl v deštivém počasí). V každém případě ale nový nápis postrádá klíčový prvek, který měl v tom původním nápisu důležité místo:

“Prosím pomozte.”

Výzva k akci (prosím pomozte) je důležité nejen v tomto příběhu, ale také v jakémkoliv oslovení zákazníka:

Pokud nepožádáme o rozhodnutí/objednávku/příspěvek hned teď, šance na její získání se každou hodinou/krokem rapidně snižují.

Jak v následujících 7 dnech zařídíte, aby i vaše nabídky obsahovaly jasnou “výzvu k akci”? 

Úspěšný týden přeje…

Všimli jste si chyby? (25) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak si to usnadnit? Pokud např. posíláte zákazníkům “akční nabídky” a chcete, aby na ně konečně zareagovalo tolik zákazníků, kolik si představujete (a zvýšíte tím dokonce i celkový zisk), podrobný návod najdete kliknutím sem.


Kategorie

šance na získání objednávky, výzva k akci


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...