fbpx

“Zařiďte, abychom byli první” (24)

“Udělejte nám to SEO, abychom byli v Googlu na prvním místě a našlo nás víc lidí…”

S tímto zadáním se firmy obracejí na agentury, které dělají tu “internetovou magii”.

A agentury se pak snaží nějakými technickými kouzly zařídit, aby se naše stránka objevila ve výsledcích hledání jako první.

Jenže… je to skutečně tak složité?

Jak vlastně Google a spol. rozhodují o tom, koho nám ve výsledcích hledání ukáží na prvním místě, když se přestěhujeme a budeme hledat třeba “zubař Beroun”?

V Googlu se snaží replikovat to, co by se dělo, kdybychom se neptali počítače, ale nových sousedů, kolegů a lidí v okolí.

Hodně lidí by nám řeklo, že nejlepším zubařem je A.
Další by doporučili B.
A další zubaře C.

Šli bychom k tomu, kterého nám doporučilo nejvíc lidí? Nikoliv bezmyšlenkovitě.

Při zvažování všech doporučení bychom totiž hodnotili i to, jaký vztah má se zubařem každý z těch, kdo nám jej doporučuje. Co je to za člověka? Je obecně důvěryhodný? Osvědčily se mi doporučení toho člověka v minulosti? Je ten zubař jeho kamarád? Dostane provizi za to, že mu dohodí nového pacienta? Nebo ho samotného nedávno bolely zuby, prošel třemi ordinacemi a ten poslední zubař, kterého doporučuje, mu pomohl?

Když zjistíme, že zubaře A doporučuje sice hodně lidí, ale dělají to proto, že za to pak dostanou slevu při dalším zákroku, jejich hlasy mají rázem minimální hodnotu.

Mnohem větší váhu má pro nás názor člověka, byť třeba jediného, který z vlastní zkušenosti doporučuje zubaře C. Aniž by za to dostal odměnu. A k tomu se pak objednáme.

Google dělá prakticky totéž: Na první místa zařadí do výsledků hledání stránky, o kterých se mluví (odkazují na ně) na jiných stránkách. A největší váhu pak bude přisuzovat odkazům, které pocházejí od stránek, které jsou zase dalšími stránkami považovány za autoritativní/důvěryhodné.

Co z toho pro nás vyplývá?

a. Chceme-li, aby nás vyhledávače posunuly ve výsledcích hledání nahoru, měly by na naše stránky vést odkazy z jiných stránek. A čím víc jich bude, tím líp.

b. Odkazy ze stránek, které mají u vyhledávače špatnou pověst (když např. odkazují na kdekoho, nesouvisejí nijak s naším oborem nebo na ně samotné nevedou žádné odkazy), mají ale jen mizivou hodnotu.

Optimalizace (tj. snaha o to, abychom byli ve výsledcích hledání nahoře) tedy není technická věda.

Je zkrátka jen standardní dřina, při které vytváříme pro zákazníky a čtenáře takové informace, které pro ně mají hodnotu. Proto si jich také všimnou i ostatní. Napíší o nich a zmíní je na svých stránkách. A čím více lidí bude o našich stránkách mluvit (odkazovat na ně), tím víc si bude Google říkat: “Aha, když se na internetu mluví o nejlepším zubaři v Berouně, všichni (důvěryhodní) mluví o zubaři C. Takže až bude někdo v Berouně hledat zubaře, na první místo dám právě jeho…”

Jak v následujících 14 dnech dosáhnete toho, aby lidé na internetu zmiňovali vaše informace, vaše videa, vaše články, vaše návody, vaše produkty… vaše stránky? 

Úspěšný týden přeje…

"Zařiďte, abychom byli první" (24) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak je přivést hned? Sbírku postupů, které udělají z vašich stránek “magnet na zákazníky”, najdete kliknutím kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje VIII