fbpx

Zbytečné slevy? (36)

První marketingovou zbraní, kterou obchodníci v boji o zákazníky vytahují, je snížení ceny. (A často to bohužel bývá i to poslední, co ve své snaze udělají.)

Přinese ale sleva prodejcům to, co si od ní slibují?

Slevy mají své místo při uvolňování plných skladů.
Množstevní slevy jsou mnohdy nezbytné při větších objednávkách.
Pokud ale slevy nepropagujeme novým zákazníkům, pouze tím ukrajujeme ze zisku, který bychom získali od současných zákazníků tak jako tak.

Osobně se mi už několikrát stalo, že jsem při nákupu věci, kterou jsem si přišel cíleně koupit, dostal nečekanou slevu: Předem jsem o ní nevěděl, nikdo mě na ni neupozornil, prodejce se o ní nezmínil… a o snížení ceny jsem se vlastně dozvěděl až v momentě, kdy se na účtence objevila položka např. “sleva 10 %”.

Jako zákazníka mě sice každá úspora sice potěší, mou loajalitu vůči dodavateli to ale nijak neovlivnilo… a osobně jsem spíš odcházel s pocitem nepochopení toho, proč z této akce nevytěžili více.

Pokud je totiž cílem slevy zvýšit prodej (tedy prodat více kusů), sleva by měla být postavena tak, aby podmiňovala nákup dvou či více kusů, přivedení nového zákazníka, nákup balíčku různých produktů apod.

Snižování ceny bez náležité publicity nebo promyšlených návratností, je totiž často jen zbytečným plýtváním peněz.

Které z vašich slevových akcí upravíte v následujících 7 dnech tak, aby skutečně přinesly zvýšení prodeje? 

Úspěšný týden přeje…

Zbytečné slevy? (36) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Chcete výsledky? Každý, kdo dává zbytečné slevy, vlastně jen zdarma rozdává své peníze. Vaši lidé se přitom mohou naučit, jak úspěšně prodávat, i když jste dražší, než konkurence. Konkrétní a specifické postupy, jak to udělat, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje V